Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Problemen worden soms groter als je ze probeert op te lossen

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In 1970 spoelde er een dooie potvis aan op het strand van een dorp in Oregon, Amerika.

De inwoners van het badplaatsje hadden geen zin om jarenlang in de stank van een meurend monster van 8.000 kilo te zitten en vroegen de gemeente om een oplossing.

Begraven was geen optie, dacht de gemeente. Door ontsnappende gassen zou het graf kunnen inzakken, waarna de resten weer aan de oppervlakte zouden liggen.

Men besloot het karkas op te blazen met 20 kisten dynamiet: een halve ton explosieven. Die begroeven ze in het zand onder de walvis. 20 kisten dynamiet was veel te veel, waarschuwde een springstof-expert uit het dorp: 20 staafjes dynamiet was meer dan genoeg.

Maar de gemeente luisterde niet, omdat ze het beest in zo klein mogelijke stukjes wilden blazen, zodat meeuwen, krabben en aaseters de rest van het werk zouden opknappen.

Camera’s werden klaargezet om de explosie te filmen, en de nieuwsgierige dorpelingen mochten op een veilige afstand van 400 meter toekijken achter dranghekken.

Op de filmbeelden is een enorme ontploffing te zien en daarna een roze wolk van honderd meter hoog.

Helaas bleken de autoriteiten de benodigde veilige afstand ernstig te hebben onderschat. Alles en iedereen binnen een omtrek van 1 kilometer werd bedekt met rottende walvisblubber. Een geparkeerde auto op 500 meter afstand werd verpletterd door een enorme klont walvisvlees.

En toen de helse regenbui van lillende stukjes lijk eenmaal was neergedaald over het hele dorp, bleek ook nog eens dat een flink stuk walvis niet eens van zijn plaats was gekomen. Waarna de gemeente het beest die avond met een graafmachine en bulldozer alsnog onder de grond stopte. Het is vooral leuk als je er niet bij bent geweest.

Ook jouw klanten maken dit soort dingen mee: ze proberen een probleem zelf op te lossen maar dat lukt ze niet.

Daarna gaan ze pas hulp zoeken. Soms zijn ze ten einde raad. Op dat moment kloppen ze bij jou aan, omdat ze hebben gehoord dat jij de expert bent.

Je klanten worstelen met een stinkend, niet te negeren probleem en ze hebben een gewenste uitkomst in hun hoofd: een droomresultaat. Een schoon strand waar het fris ruikt.

Je klanten voelen spanning, die wordt veroorzaakt door hun eigen falen bij het oplossen van hun probleem.

Jouw manier om de spanning weg te nemen zodat je klant eindelijk kan ontspannen, is je Weg naar succes. Je hebt een aantal stappen die je klanten moeten zetten om bij hun droomresultaat te komen.

Bied je géén duidelijke Weg naar succes aan, dan stappen er maar weinig klanten bij je in en blijven de meeste niet lang bij je.

Voor een aantrekkelijke Weg naar succes heb ik een formule, die het beste werkt als je een kennisbedrijf hebt. Dus als je een goeroe, expert of mentor bent die je klanten helpt met wat je allemaal weet.

Met die formule maak je van je Weg naar succes een begrijpelijk en onweerstaanbaar stappenplannetje waar klanten zin in hebben en waarbij ze niets liever willen dan dat jij ze de komende tijd begeleidt.

De masterclass met de formule sturen we vanmiddag om 17.00 uur naar de drukker voor de Members van Het Lab. Je ziet daarin niet alleen hoe je klanten stap voor stap begeleidt naar succes, maar ook hoe je met je woorden en stijl de aangeboren psychische archetypes triggert waardoor klanten de diepste connectie met je voelen.

Ben je al Member dan ploft de nieuwe masterclass deze week op de mat. Ben je nog géén Member en je wilt hem ook ontvangen, ga dan naar:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Hou de potvis in gedachten en realiseer je dat je klanten hun eigen versie willen van een schoon strand dat fris ruikt, en dat ze niet weten hoe nu verder. Degene met de beste Weg naar succes wint hun hart.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: