Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Twee tips voor betere selfies

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Mocht je vandaag een selfie proberen te scoren met W.A. van Buren of Máxima terwijl ze koekhappend door Rotterdam borrelen op Koningsdag, dan heb ik 2 tips voor je.

Tip om recht in de camera te kijken: kijk NIET naar jezelf op het scherm maar kijk naar het gaatje van de telefoon, want dat is de camera.

Tip om met een mooie lach op de foto te komen: adem hard uit tijdens het glimlachen. Uitademen doe je namelijk ook als je spontaan lacht en de spieren van je gezicht ontspannen daardoor. Ziet er veel natuurlijker uit dan je selfie-glimlach.

Je zult mijn fototips vaker nodig gaan hebben naarmate je bekender wordt in je markt. Dan kom je namelijk in het openbare leven namelijk klanten tegen die het superleuk vinden om je een keer in het echt te zien, en vragen om een selfie met jou.

In Het Lab ben je in het gezelschap van experts, autoriteiten en goeroes die trainingen, coaching of dienstverlening verkopen. Zij gebruiken de formules die ik maandelijks opstuur om hun status in de markt te verhogen en om klanten voor het leven te krijgen. Want we leven in het tijdperk van de goeroes.

In veel markten klampen mensen zich vast aan goeroes die preachen op allerlei vlakken waarop ze hun leven willen verbeteren. Het zijn nieuwe autoriteiten die in opkomst zijn nu de klassieke autoriteiten uit vroeger tijden zijn afgebrokkeld: instituties zoals de kerk, de medische stand, traditionele adviseurs zoals accountants en notarissen, mainstream politieke partijen, en mainstream media.

Daar hadden we vertrouwen in, dat waren onze leiders. Dat is in de afgelopen decennia op de helling gegaan, wat extreem is versterkt door social media.

De reden dat we klassieke autoriteiten hadden en nu de nieuwe goeroes, is dat het menselijk gedrag is om naar een redder, leider of autoriteit in ons leven te zoeken. Want we hebben behoefte aan waarheid, en we hebben behoefte aan zekerheid.

Een goeroe is iemand die zeker weet wat de waarheid is. Daarom sluiten mensen zich aan. We hebben behoefte aan iemand die weet hoe het zit. Niet iemand die zegt: ‘Het zou kunnen dat…’, maar iemand die zegt: ‘Het is zo dat…’.

Wees je daarvan bewust bij het jezelf positioneren in je eigen markt. Wees niet een grijstinten-goeroe, maar wees een zwartwit-goeroe. Iemand die het zeker weet.

Zorg bij het positioneren als een leider in je markt dat je connect met een groot publiek. Gebruik daarvoor klassieke elementen uit de menselijke psyche waardoor mensen direct een klik met je hebben: de archetypes die zijn ontdekt door Carl Jung, de klassieke psychoanalyst die een leerling was van Sigmund Freud.

Een goeroe-archetype dat past bij wie je bent is als maatkleding die je aantrekt die zo lekker zit dat je meteen een stukkie rechter op gaat lopen.

Komende maand geef ik je 10 goeroe-archetypen om uit te kiezen. Dat doe ik in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab die we maandag opsturen per post. Bij de 10 goeroe-archetypen horen ook 10 tone of voice-keuzes die het beste matchen bij jouw personage als ondernemer.

Jouw unieke combinatie van archetype en tone of voice maken je marketing veel aantrekkelijker en zorgen voor een grote following van mensen die jou zien als hun nieuwe leider.

De masterclass ‘Goeroe-archetypes & stappen op de weg naar succes’ wordt maandag gedrukt en dan verstuurd naar de Lab Members. Ben je nog geen Member en wil je hem ontvangen, sluit je dan aan bij Het Lab:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Oranje boven.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: