Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gebruik een klassieke techniek van thrillerschrijvers om je klanten jarenlang geboeid te houden

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

‘Hij pakte zijn jachtmes uit zijn holster en bracht het blinkende lemmet naar zijn keel. Hij sloot zijn ogen en prevelde enkele woorden. Ik stond daar naast hem, maar kon niet bewegen. Ik kon alleen maar kijken naar wat zich voor mijn ogen voltrok. Was dit echt?

Hij rechtte zijn rug, ademde nog één keer diep in en uit, schreeuwde jouw naam en sneed zijn keel open, waarna hij gorgelend vooroverviel en met een doffe plof op de grond belandde. Bloed stroomde uit zijn hals en sijpelde naar het zanderige pad van de Camino.

Ik kon nog steeds niet bewegen. Mijn hele lichaam trilde. Ik zag de gouden ring aan zijn linkerhand en ik dacht aan jou, aan de vrouw die hem tot deze heldendaad had gedreven. Lotte…’

Zo eindigt de eerste bladzijde van de uitermate spannende sriller ‘De Camino’, van de Nederlandse schrijfster Anya Niewirra. Een jaar nadat haar man onverwacht zelfmoord pleegt tijdens het lopen van de Camino de Santiago, loopt hoofdpersoon Lotte dezelfde route en ontdekt zijn duistere geheim.

Het zal tot een van de laatste pagina’s van het boek duren voordat de lezer de gruwelijke geschiedenis ontdekt die haar man tot zijn daad heeft gedreven.

Wat de auteur hier natuurlijk doet op die eerste pagina is het openen van een spanningsboog. Als je iets spannends schrijft en de lezer bij de strot wilt grijpen, heb je de spanningsboog nodig. En niet eentje, maar een hele serie van korte en lange spanningsbogen die zich openen en dan weer sluiten.

Ons brein zit zo in elkaar dat we daardoor niet kunnen stoppen met lezen. Serieschrijvers van Netflix schrijven daarom een cliff hanger aan het eind van elke aflevering en ook een seizoenscliffhanger in de laatste, zodat je ook het volgende seizoen weer gaat bingen.

Hoe spannend is het om jouw trainingen of coaching te volgen? Bouw je de spanning op en houd je klanten ‘verslaafd’ aan je content zodat ze lang blijven en steeds weer jouw hulp vragen bij iets nieuws?

Ook in een business waarin je expertise verkoopt heb je een spanningsboog nodig om klanten geïnteresseerd te houden. En gelukkig is die spanningsboog vaak al geopend zonder dat je iets hoeft te doen. Want je klanten hebben een probleem dat ze zelf niet opgelost krijgen.

Ze hebben het vaak al op verschillende manieren geprobeerd. Maar ze hebben nog altijd dat probleem en ze willen toe naar een ideale uitkomst. Een droomresultaat.

Tussen het urgente probleem van je droomklant en het droomresultaat dat ze dolgraag willen bereiken, bestaat spanning. Als tussen een plus- en een min-pool. Je klanten voelen spanning omdat ze zelf hun probleem niet opgelost krijgen.

Daarom hebben ze jou nodig. En wat is er nodig om dat probleem echt voor ze op te lossen? Wat is er nodig om een droom van een resultaat te behalen?

Dat ze lang genoeg bij je blijven. Alleen dan kun je ze alles leren wat ze nodig hebben. Alleen dan kunnen ze alles implementeren wat ze nodig hebben.

Daarvoor is het nodig dat ze spanning blijven voelen. Thriller-lezers en Netflix-kijkers willen niks anders dan die spanning voelen. Daardoor blijven ze trouw. En je klanten zijn net zo.

De manier om het spannend te houden voor je klanten is door duidelijk te zijn. Over de stappen die nodig zijn voor hun droomresultaat. Laat zien wat de weg naar succes is die nodig om daar te komen.

Zonder alles weg te geven, en zonder het saai en schools te maken. Gebruik voor je weg naar succes woorden die hongerig maken en waardoor je klanten ‘hooked’ zijn aan je content. Ze kunnen niet wachten om steeds ook weer de volgende stap met je te zetten.

Hoe je op weg naar succes spanningsboog na spanningsboog opent voor je klanten en jarenlang hun go-to goeroe, expert of mentor wordt, laat ik je zien in masterclass 51 voor Het Lab die we maandag naar de drukker sturen.

Het is deel 1 van een miniserie van 2 masterclasses over de Weg naar Succes. Je ziet in deze miniserie hoe je veel meer omzet maakt per klant door ze de weg te wijzen naar een droomresultaat en ze bij de hand te nemen om de komende jaren succes na succes te boeken

Ben je aanstaande maandag Lab Member, dan krijg jij hem ook in de bus. Je membership start je hier:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Succes,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: