Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom klanten bij je weglopen

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

‘This is why my kids hate me’, schrijft Josh Darnit op YouTube.

Hij is een vader van twee basisschoolapen, een zoon en een dochter, en op zijn papadag maakt hij af en toe een video met ze.

In hun meestbekeken video zegt pa:

‘I’m hungry! I could really go for a peanut butter and jelly sandwich. Do you guys think you could write down some instructions and teach me how to make a peanut butter and jelly sandwich?’

Zijn dochter Johnna en zoon Evan gaan met een schrijfblok en balpen aan het werk en schrijven een instructie voor hun vader. Die doet vervolgens alsof hij achterlijk is en voert exact uit wat ze hebben opgeschreven.

‘Get a butter knife and get some PB. Take one piece of bread. Spread it around with a butter knife.’ Vader legt een boterham op het aanrecht, pakt een mes en duwt daarmee de droge boterham in de rondte.

Zoon schreeuwt: ‘With the peanut butter!’

‘That’s not what it says’, zegt Josh terecht. ‘It says: take one piece of bread and spread it around with a butter knife.’

In de Exact Instructions Challenge-video levert uiteindelijk pas de 7e versie van de instructie die de kinderen schrijven voor hun vader de juiste sandwich op.

Tot grote agitatie van Johnna en Evan, die maar niet begrijpen hoe stom hun vader is dat hij niet gewoon even die boterham kan smeren waarvan toch iedereen weet hoe dat moet.

De weg naar succes afleggen lijkt makkelijk voor wie precies weet hoe het zit. Ook bij veel ingewikkeldere dingen. Maar wie het nog nooit heeft gedaan, struggelt ermee. Jij kan als expert in jouw vakgebied nou wel precies weten hoe je resultaat behaalt, maar je klanten tasten compleet in het duister. Want jij hebt er misschien wel 20 jaar over gedaan om het te leren, en je klanten staan nog aan het begin.

Hoe meer jij ze precies laat weten wat de weg naar succes is, en duidelijk maakt dat jij beschikbaar bent om ze te helpen – every step of the way – hoe aantrekkelijker je bent als expert in je markt.

Een duidelijke weg naar succes ontbreekt vaak. De meeste goeroes, experts en mentoren hebben het allemaal in hun kop zitten, maar tekenen die weg niet uit. Hun klanten hebben daardoor geen handelingsperspectief. Ze weten niet wat ze te wachten staat en waar ze allemaal hulp bij kunnen krijgen.

Daardoor haken hun klanten veel te vroeg af. Terwijl ze nog zo veel hadden kunnen leren.

Deze maand publiceer ik voor de Members van Het Lab de eerste van een miniserie van 2 masterclasses over de Weg naar Succes. Die is bedoeld om je droomklanten duidelijk te maken welke stappen er nodig zijn op weg naar hun droomresultaat.

Door duidelijkheid te geven kunnen ze ontspannen en hun volledige vertrouwen aan je geven. Doe je dat niet, dan haken ze gefrustreerd of boos af.

Hoe je precies duidelijkheid geeft over wat je klanten nodig hebben voor het droomresultaat laat ik je zien in masterclass 51 voor Het Lab die we maandag naar de drukker sturen.

Ben je voor die tijd Lab Member, dan krijg jij hem ook in de bus. Dat regel je hier:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Succes,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: