Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Speel als een nachtegaal met kiespijn

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het is het tijdperk van Sherlock Holmes en koningin Victoria. Ratelende koetsen over de keien van de grote steden, tussen spelende kinderen met blote vuile voetjes.

In Parijs speelt in de etablissementen van Montmartre een excentrieke pianist die altijd verschijnt in een grijsfluwelen pak met bolhoed. Hij schrijft zelf de stukken die hij speelt, en hij zal later worden aangewezen als een van de invloedrijkste componisten van de hele twintigste eeuw.

De naam van deze Franse paradijsvogel is Erik Satie. De pianostukken die hij schreef voor de café’s van Montmartre hebben vreemde titels als ‘Bureaucratische sonate’, ‘Koude stukken’, en ‘Gedroogde embryo’s’.

Hij werd wereldberoemd door zijn geheimzinnige, meditatieve pianostukken. ‘Gymnopédies’ en ‘Gnossiennes’ voeren je mee de hypnose in. Dieper, en dieper. En nog dieper. Daal de trap nog een paar treden af. En nog een paar treden. Het is muziek voor wie zich wil concentreren. Wil ontspannen. Wil zweven.

Onder musici die zijn stukken opvoeren in concertzalen onstaat hilariteit over de absurde tekstjes die de componist heeft opgeschreven tussen de notenbalken, als instructie voor de pianist en het orkest. Daar staan niet de standaardinstructies die alle componisten gebruiken – bijvoorbeeld ‘Andante’ of ‘Fortissimo’ – maar curieuze richtlijnen zoals ‘Met verbazing’ en ‘Zonder trots’.

Dirigenten hebben de ongebruikelijke opdracht om de instructies van Satie tijdens concerten hardop uit te spreken, zodat het hele orkest het kan horen. En ook het publiek. De hele zaal moet grinniken als de musici van de componist de opdracht krijgen om te spelen ‘Als een nachtegaal met kiespijn’.

Satie blaast een snufje entertainment naar binnen in de doorgaans bloedserieuze concertzalen waar klassieke stukken worden opgevoerd door gezelschappen in avondtenue.

Daardoor kan de hele zaal ontspannen, en verschijnt er zelfs een glimlach rond de mondhoeken van de orkestleden.

Om je te onderscheiden in jouw eigen arena waar je klanten helpt met je expertise is een snufje entertainment naar binnen blazen ook een verademing voor iedereen. Geef je trainingen eens een totaal andere titel dan gebruikelijk is in de markt. Laat merken dat er gelachen mag worden. Geef je deelnemers gekke opdrachten.

Entertainment toevoegen is een van de elementen om jezelf een unieke positie te geven vanaf dag één als je online trainingen verkoopt. Onderschat nooit hoe gortdroog en dodelijk serieus veel markten zijn. Het conformisme van je concurrenten is anaal en angstig gedrag waardoor klanten martelend saaie ervaringen hebben in de trainingszaaltjes van hotels langs de snelwegen van ons land.

Aanstaande vrijdag laat ik je zien hoe het ook anders kan. Want dan laat ik je in een online seminar de 6 omzetkillers zien in de markt van online trainingen. Saai zijn is daarvan een van de allerpijnlijkste, want het leven is maar kort.

Je ziet vrijdag waarom de meeste online trainingen verkocht worden voor peanuts, en hoe jij wél de hoofdprijs krijgt voor je online training.

Het seminar ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’ bekijk je aanstaande vrijdag gratis op je laptop, van 10 tot 12 uur. Meld je alleen aan als je serieus van plan bent om een online training toe te voegen aan je aanbod, en daar een zo hoog mogelijke prijs voor wilt vragen:

www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen

Salut,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: