Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom ondernemers niet willen accepteren dat hun prijzen veel hoger kunnen

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In een meme op Bored Panda zie je foto van een koekepan vol met roergebakken boerenkool, met een gezellige houten spatel erin.

Met daarbij de tekst:

‘Pro tip: if you stir coconut oil into your kale,

it makes it easier to scrape it into the trash’

We weten allemaal wat ervoor nodig is om af te vallen.

Gezonder eten. En minder eten.

Een bevriende vijftiger die ik een paar maanden niet had gezien bleek in die tijd een jasje van 20 kilo te hebben uitgedaan. Ik vroeg wat zijn geheim was. Hij vertelde dat hij nog maar de helft van de hoeveelheid opschepte van alles wat hij at. En wat langere rondjes liep met zijn chocoladebruine labrador.

Ook al kennen we allemaal de niet-zo-magische truc om kilo’s te dumpen, dat betekent nog niet dat we het ook DOEN.

We hebben weerstand. “Prop eens niet zo veel eten in je hoofd” is geen boodschap die we graag horen.

We luisteren liever naar een dieetgoeroe op Instagram van 23 jaar met een vlecht en een perzikhuidje die niet zou kunnen aankomen al zou ze het wíllen, die blaat dat we chocola moeten eten bij het ontbijt, meer rode wijn moeten drinken of meer eierkoeken eten.

Voor ondernemers die een hogere omzet willen, is er ook een boodschap die ze niet graag horen omdat ze er geen zin in hebben. Het is alleen een wat minder bekende boodschap.

Wil je een vele malen hogere omzet, dan is de magische truc namelijk:

Hoe meer je bereid bent om jezelf toestemming te geven om je prijzen te verhogen zonder dat er nog een rationele relatie is met de dienst die je verkoopt, hoe meer je kunt verdienen.

In iets minder cryptische taal:

Als je veel hogere tarieven wilt kunnen vragen, verkoop dan geen diensten, trainingen of adviezen maar verkoop JEZELF.

Dit is net zo’n loeiende waarheid als een koe als zeggen: eet minder als je wilt afvallen.

Alleen ondernemers horen het niet graag. Ze focussen veel liever op hun expertise dan op henzelf. Want ze vestigen liever niet te veel aandacht op zichzelf.

Daarom is hun marketing ook zo farking saai. Omdat ze altijd over hun werk praten. Ken je dat van feestjes, mensen die alleen maar over hun werk praten zelfs al hebben ze een wijntje in hun klauw en een feestmuts op? Pfff.

En daarom zit hun omzet ook al jaren vast. Omdat ze het alleen maar over de inhoud willen hebben.

Als je me al wat langer kent, dan weet je dat ik zeg waar het op staat. Dat doe ik ook in de nieuwe masterclass voor Het Lab, die maandag verschijnt. Daarin krijg je namelijk 8 formules om jezelf te verkopen om veel meer te gaan verdienen. Ik ga het niet hebben over slimme social media-trucjes die maar tijdelijk werken of manieren om nog meer saaie contentmarketing uit je kanaal te persen die je klanten al kunnen dromen.

Je krijgt manieren om jezelf te verkopen die nou eens een keer niet over de inhoud gaan, maar over de vorm. Die niet over je expertise gaan, maar over jou.

Als je de waarheid durft te horen en nog geen Member van Het Lab bent, dan is dit de link om je bij ons te voegen en de 8 formules maandag in je brievenbus te krijgen:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Een mooie week.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: