Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Op welk van deze 3 niveaus verkoop jij de inhoud van je gouwe kop?

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Verkoop je expertise en is de inhoud van jouw gouwe kop dus je product, dan kun je dat op 3 niveaus doen. Hoe hoger het niveau waarop je zit, hoe hoger je inkomsten:

Het laagste niveau van een business waarin je expertise verkoopt is het niveau waar de meeste ondernemers zitten. Op dat laagste niveau denk je dat je business bestaat uit het leveren van je dienst. Bijvoorbeeld het geven van een training over zakelijk presenteren, het schrijven van een advies over waterbeheer, of het coachen van een klant bij een loopbaanswitch.

Als je denkt dat je business puur het leveren van jouw dienst is, dan zit je op het laagste niveau in die markt. Niks mis mee: veel ondernemers hebben een prima lopende business op die manier, maar je hebt heul veel last van concurrentie. Want er is altijd wel iemand die dezelfde dienst levert en lagere tarieven vraagt. Als je meer wilt verdienen met je expertise dan zijn er andere mogelijkheden.

Het middelste niveau is namelijk dat je de overtuiging hebt dat je business bestaat uit het marketen van je dienst. Dan kan je inkomen al een stuk hoger worden. Je bent dan overgeschakeld naar expertisemarketing. Je bent je kennis aan het delen op een leuke manier, waardoor klanten geattendeerd worden op jou, vertrouwen in je krijgen, je steeds leuker vinden en jou uiteindelijk inschakelen.

Als je op dat middelste niveau zit waarbij je dus denkt: mijn business bestaat uit het marketen van mijn dienst, dan ligt je focus wel nog steeds op die dienst, op die training, op die coaching, dus er is nog steeds een rationele relatie tussen die dienst en je inkomen. Je hebt dus ook nog steeds nogal last van concurrentie. Je kunt wel hogere tarieven vragen dan op het laagste niveau. Verreweg het grootste deel van de ondernemers in je markt zitten op het laagste en middelste niveau.

Het hoogste niveau is dat je de overtuiging hebt dat jouw business bestaat uit het marketen van jezelf. Zodra je dat gaat zien, dan weet je ook waar je grootste onderscheidende vermogen ligt en hoe je de meeste fascinatie triggert bij klanten. Je inkomen kan dan significant hoger worden, doordat de rationele relatie vervalt tussen je dienst en je inkomen. Je bent dus gefocust op het verkopen van jezelf, niet meer op het verkopen van je dienst of het marketen van je dienst.

Op het hoogste niveau heb je geen last meer van concurrentie. Want er is niemand beter in jou zijn dan jijzelf.

Die 3 niveaus kun je ook noemen: dienstverlener – marketeer – performer. Hoe hoger de tree waarop je gaat staan, hoe meer geld je klanten bereid zijn om te betalen.

Voor ondernemers die de stap naar het hoogste niveau durven te zetten heb ik een masterclass gemaakt. Met daarin 8 formules om jezelf te verkopen.

Ben je bereid om jezelf toestemming te geven om je prijzen te verhogen zonder dat er nog een rationele relatie is met de dienst die je verkoopt? Dan kun je veel meer gaan verdienen.

De eerste stap is om jezelf toestemming te geven om je aan te sluiten bij Het Lab. Want de nieuwe masterclass versturen we maandag naar de Members.

De link om je membership te starten is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

De keus is aan jou, hooi!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: