Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Pijn ame doos

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ik hou van mountainbiken over smalle MTB-routes, en van racefietsen door het Utrechtse landschap.

Het is alleen wel jammer dat mijn rug snel gaat protesteren tijdens het fietsen. En ik krijg er ook nogal pijn ame doos van.

Daarom heb ik ooit een mail gestuurd om een bikefitting aan te vragen bij een gespecialiseerd bedrijf dat fysio’s in dienst heeft die verstand hebben van fietsen, die je lichaam opmeten en je dan op een meetfiets zetten. Om erachter te komen hoe hoog je zadel en je stuur precies moeten, wat de afstand ertussen moet zijn, de hoek van je zadel, de lengte van je stuurcrankbracket, weet ik veel.

Daarna zouden ze aan mijn fiets sleutelen tot hij perfect voor me was, er een ander zadel op hebben gezet, en ik zou hebben gezeten als een koning. Zonder pijn aan mijnen toges.

De bikefitters mailden meteen terug en vroegen wat mijn telefoonnummer was, want dan zouden ze me bellen om de afspraak voor het opmeten te maken.

Ze belden me toen mijn telefoon uit stond. En ze spraken in dat ze nog wel zouden terugbellen. Daarna belden ze op een ongelegen moment. Ik nam niet op.

Daarna heb ik nooit meer van ze gehoord.

Ze hebben me pijlsnel losgelaten als klant, terwijl ik ze had gemaild dat ik een mountainbike, een racefiets en mijn dagelijkse fiets wilde laten fitten. Het ging om een aardig bedrag.

Twee keer voor niks bellen was blijkbaar genoeg om de moed op te geven. Ik ben daar nog steeds een beetje teleurgesteld over. En inmiddels zou ik liever met een ander bedrijf werken dan met deze ongeïnteresseerde club.

Als de bikefitters net zo lang waren blijven proberen totdat ik een afspraak had ingepland, hadden ze een leuke omzet gemaakt. Maar nu hebben ze nu een teleurgestelde klant die het verhaal ook nog doorvertelt aan anderen.

Wie weet hoeveel ongeconverteerde leads deze onhandige fietsnerds wel niet in hun inbox hebben staan. Als ik de eigenaar was van dat bedrijf zou ik mijn haren uit mijn hoofd trekken.

Klanten voelen zich daardoor niet serieus genomen, in de steek gelaten of teleurgesteld. En dit is het standaardgedrag van dienstverlenende bedrijven. Ze denken er niet eens over na. Is het een beetje lastig om een klant te pakken te krijgen, dan vergeten ze hem meteen weer.

Jij hoeft de stupiditeit van anderen niet te imiteren. Realiseer je dat klanten die nee zeggen of eventjes niet reageren, later alsnog ja hadden gezegd als jij had volgehouden.

Gedraag je als een ondernemer door ervan uit te gaan dat je die ja uiteindelijk gaat krijgen. Daar is alleen maar wat opvolging en geduld voor nodig.

In Het Lab laat ik de Members deze maand zien hoe je klanten die nee zeggen alsnog binnenhaalt. In een nieuwe masterclass geef ik ze daar 5 formules voor.

Zelfs als je er daar maar een paar van toepast, kun je voor tonnen aan business binnenhalen door je ongeconverteerde leads alsnog te converteren.

Het maandbedrag voor Het Lab is absurd laag voor de omzet die je maakt als je de formules toepast. Op deze aanmeldpagina vertellen andere Members hoe Het Lab hun business heeft getransformeerd: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Maandagmiddag om 17 uur sturen we de 5 formules naar de drukker. Meld je dus voor die tijd aan als je ze in de bus wilt krijgen. Klik anders meteen even op de link, nu je er toch aan denkt.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

Top! Tnx man.

 

Zo regel je het:

1. Geef ons je JAWOORD in ons geliefde Slack.

2. Vermeld je keuze - alleen of samen.

3. Geven wij je verdere eh, instructies.

 

Zo simpel is het.

Makkelijker konden we het niet maken. En het wordt vanaf nu alleen nog maar leuker.

Helaas, Road Runner. Nog even geduld.

 

Deze button doet niet wat-ie belooft.

Slechts een salespagina-voor-de-vorm-dingetje.

 

Te doen: eerst alles doorlezen tot het helemaal hartstikke eind. Zeker van je zaak zijn en zo.

Klik maar ergens naast deze pop-up.

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: