Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

“Ik heb mijn klanten gehyped bij het maken van mijn boek, die mensen zijn goud”

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

BusinessBoek Bestseller-deelnemer Bob Zeegers staat op nummer 1 bij Managementboek, en vertelt hoe belangrijk het was dat hij zijn klanten heeft betrokken bij het schrijven van zijn boek:

“In de training zitten heel veel tips over de marketing en over het schrijfproces. Bijvoorbeeld het hypen van je klanten in een heel vroeg stadium. Als ik dat niet had gedaan was het niet zo’n succes geworden.

Ik heb klanten letterlijk vanaf de eerste dag meegenomen en dat was overweldigend. De mail die Aartjan liet zien om lezers te betrekken, alleen al die mail, die tip was de investering in de training waard. Daardoor had ik 40-50 lezers die vanaf het begin betrokken waren bij mijn boek, ze hebben het allemaal gekocht en als het even stil was gingen ze me mailen: hoe is het nou met je boek dan? Dat is onbetaalbaar, vind ik.

Meelezende klanten zijn ook belangrijk op het moment dat het boek uitkomt:

Die mensen waren goud toen het uitkwam, want er staan in de eerste druk 26 testimonials van lezers. Daardoor had ik ook de derde dag dat ik in de top 10 stond van Managementboek al iets van 15 beoordelingen. Terwijl, daar staan boeken in, die zijn al een jaar oud, die hebben er maar 1. En het is zo gaaf, het commitment van die mensen is zo groot! Het is alsof ik een extra team had, een permanente vraagbaak en sparringpartner gedurende het maken van mijn boek.

Een boek schrijven is soms eenzaam maar ik kon het er wel met hun over hebben. Niet meer met mijn eigen vrouw, die was het na een tijdje wel zat. Dat is net als met je vrienden over je bedrijf praten. Dat vinden ze een kwartiertje interessant, en dan gaan ze het over iets anders hebben. Dat is ook zo met je boek. Daarom is het mooi als je een groep lezers hebt die voelen dat ze echt onderdeel zijn van jouw boek.”

Worstelende auteurs komen niet op het idee om hun aanstaande lezers te mobiliseren terwijl het boek nog helemaal niet klaar is. Die willen mensen niet ‘lastig vallen’. Daarom werken ze in stilte en alleen. En daarna hopen ze dat hun boek goed verkocht wordt – terwijl ze er nog bijna niemand over verteld hebben.

Bestseller-auteurs beginnen al met de promo als ze bezig zijn met schrijven. Ze snappen dat klanten het hartstikke leuk vinden om invloed te hebben op de inhoud van jouw nieuwe boek, en helpen je spontaan door input te geven, vragen te beantwoorden en feedback te geven. Als je ze de kans geeft. They have your back – lang nadat je eigen omgeving een beetje uitgepraat is over je boek.

Hoe je dat ’team’ van lezers krijgt dat meehelpt bij het schrijven en als je boek klaar is het cadeau geeft aan hun vrienden en het in hun netwerk aanbeveelt, laat ik je zien in mijn online training BusinessBoek Bestseller. Ik laat voorbeelden zien van de aanpak van succesvolle auteurs van zakelijke non-fictie, en je krijgt alle formules die ik gebruik om van mijn eigen boeken nummer 1 bestsellers te maken.

Om het succes van Bob te vieren die op 1 staat met zijn boek ‘HR met ballen’, loopt er tot morgen een Nummer 1 Deal. Dat betekent dat je nog net op tijd bent om gebruik te maken van een extreme korting van 50% op je investering, en 3 bonussen cadeau krijgt ter waarde van €2.000.

De tijdelijke pagina waar je het verhaal van Bob kunt lezen en gebruik kunt maken van de Nummer 1 Deal is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-bob-zeegers

Morgen om 17.00 uur gaat de pagina definitief offline.

Veel succes met je boek!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: