Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Verbijsterend: zo veel boeken moet je verkopen voor een New York Times bestseller

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Historicus Rutger Bregman verkocht het onmeunige aantal van 1,2 miljoen exemplaren van zijn boek ‘De meeste mensen deugen’. Alleen al in Nederland verkocht hij er meer dan 350.000, wat goed was voor een platina boek van het CPNB.

In maart zat hij in de Avondshow met Arjen Lubach en in het interview verklapte Bregman een goedbewaard geheim dat verbijsterend is voor iedereen die iets met boeken doet in Nederland. Namelijk hoeveel boekverkopen er nodig waren geweest om een New York Times bestseller te worden:

“Als je een New York Times bestseller wilt worden dan moet je ongeveer evenveel boeken in Amerika verkopen als je hier in Nederland zou verkopen. In Nederland sta je met 4-5.000 al echt heel hoog en heel vaak ook op 1. Nou, als je in Amerika een New York Times bestseller wil worden, dan sta je heel vaak met 4-5.000 boeken ook al heel hoog. Dus het ding is: Amerikanen lezen niet. Ook al zijn ze met 300 miljoen, ze lezen dus niet zo veel. En Nederland is een enorm boekenland.”

Als auteur in Nederland heb je dus ongeveer even veel concurrentie als in Amerika als je van je boek een bestseller wilt maken. Laat dat even tot je doordringen.

In Nederland hebben we ook een soort New York Times bestseller-lijst, en die heet de Bestseller 60. Dat zijn de topverkopers die het CPNB publiceert en zij nemen alle verschenen boeken daarin mee, dus ook fictie. Daar zijn alle auteurs je concurrenten, dus ook sommigen die een straalmotor hebben. Zoals Rutger Bregman, Kluun, en vertaalde boeken zoals de Zeven zussen en de biografie van Bono.

Gelukkig voor zakelijke non-fictie auteurs – waaronder veel ondernemers – is er in Nederland voor hen een heel eigen bestsellerlijst. En dat is de Managementboek Top 100. Dat is ook een lijst waar door auteurs likkebaardend naar wordt gekeken. Want een nummer 1 bij Managementboek geeft ook een hoge status aan je boek, terwijl je geen Bregmanniaanse aantallen hoeft te verkopen.

In welke bestsellerlijst je ook wilt komen, in boekenland Nederland is het dus een enorme prestatie om op 1 te komen. Want alleen als je forse aantallen verkoopt, laat je concurrerende Nederlandse auteurs achter je. En daarom is het zo bijzonder dat BusinessBoek Bestseller-deelnemer Bob Zeegers op 1 staat in de Managementboek Top 100 met zijn boek ‘HR met ballen – Doei personeelskosten, hallo menselijk kapitaal’.

Bob schreef het boek speciaal voor ‘HR-strijders’ en iemand zei nadat ze het had gelezen: “Eindelijk een boek over HR dat je kunt lezen met een glas wijn erbij”. Bob was vroeger marketing- en salesmanager bij een grote uitgeverij en weet dus a thing or two over boeken verkopen, en toch meldde hij zich aan bij BusinessBoek Bestseller voor de tips die erin zitten over de marketing en het schrijfproces.

Om te vieren dat Bob zo succesvol is met zijn boek, loopt er nu tijdelijk een Nummer 1 Deal. Tot donderdag kun je BusinessBoek Bestseller aanschaffen met een korting van 50% op je investering. Je krijgt dan niet alleen de online training waardoor nu al 12 auteurs zo veel boeken verkocht hebben dat ze op 1 kwamen bij Managementboek, maar je krijgt er ook 3 bonussen bij ter waarde van 2.000 euro.

Dit is de tijdelijke pagina – donderdag om 17 uur verdwijnt hij – waar je deze training nu voor half geld kunt krijgen en waar je het verhaal van Bob kunt lezen waarin hij onder andere vertelt wat 1 tip uit de training was die de hele investering al waard was: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-bob-zeegers/

Succes met je boek en wie weet spreek ik je binnenkort,

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: