Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Je bent een haarprinter

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op Reddit is een pagina waar mensen hun ‘shower thoughts’ posten.

Het is een bron van filosofische one liners over alledaagse dingen. Vaak zijn ze spot on.

Je vindt er bijvoorbeeld feiten waar je nooit bij stil had gestaan:

‘Mirrors don’t work in the dark.’

Reframes waar je even over moet nadenken:

‘You are a hair printer.’

En dingen die je liever niet wilt weten:

‘Google probably knows you better than your closest friend.’

Ene MsPaganPoetry kreeg onder de waterstraal deze inval:

‘99% of romantic comedies be over if people were just direct.’

Die zeven seizoenen van The Mentalist had je inderdaad ook wel kunnen overslaan door gewoon de laatste aflevering te kijken waarin Patrick Jane een aanzoek doet aan Teresa Lisbon.

Maar toch is het veel leuker om alle 151 afleveringen te kijken en de spanning te voelen opbouwen, wegebben, weer te voelen groeien, en dan een onverwachte climax te krijgen.

Klanten vinden het soms ook fijn als je niet zo direct bent. Vooral grote klanten. Die hebben tijd nodig voor het opbouwen van een romance met jou. Het is weird als je ze meteen een aanzoek doet of ze het bed in probeert te lullen als ze je nog helemaal niet kennen.

Veel ondernemers doen dat wel. Ze verwachten dat klanten na 1 marketinguiting al klaar zijn om een grote investering te doen.

Gedraag je liever als een goede lover. Ga niet te snel en geniet van het spel.

Het principe van vertraging is een van de vele romantische best practices die je zo kunt copy-pasten naar je marketing en sales.

Over leads converteren door vertraging heb ik een masterclass geschreven voor de Members van Het Lab. Daarin leg ik alle 5 de formules uit die ik zelf toepas om te vertragen, plus nog 3 die ik zelf niet gebruik omdat ze mijn ding niet zijn maar die in jouw markt of met jouw karakter misschien wel goed werken.

Als je vertraging slim toepast, trek je de beste klanten uit je markt: klanten die niet prijsvergelijken, hogere tarieven betalen, zich beter gedragen en achteraf een beter gevoel overhouden aan hun investering.

Maandag om 17 uur sturen we de formules voor het converteren van leads door vertraging naar de drukker en ben je te laat. Wil je ze toegestuurd krijgen, start dan voor die tijd je membership via https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: