Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Leads converteren door vertraging

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Toen ik zo oud was als mijn eigen tieners nu, was het de tijd van Hilversum 3, meisjes met van die heerlijke fluoriserende beenwarmers, en draaischijftelefoons.

Ik had dus alleen analoge hobbies. Na schooltijd ging ik bijvoorbeeld munten zoeken met een metaaldetector, dingen kapotschieten met een katapult, of boeken lezen. Véél boeken lezen.

Wat ik ’s zomers regelmatig deed, was samen met een vriend vissen op brasem, voorn en zeelt in het riviertje de Mark in Breda.

Ik heb met mijn eigen kinderen nooit gevist want inmiddels vind ik het nogal sielug, maar destijd heb ik heel wat spartelende visjes met een haak door hun bloedende lip uit het water gesleurd.

Het was spannend om beet te hebben. Of je dobber nou met één ruk onder water werd getrokken of plotseling plat kwam te liggen op het water: je wist dat het showtime was. Onze hartslag schóót dan omhoog.

Wat we deden was eerst ‘aanslaan’: een klein snokje met de hengel omhoog geven zodat de haak goed vast kwam te zitten. En dan de vis op de kant zien te krijgen, geholpen met een schepnet als het een hele grote vis was.

We leerden pas toen we wat meer ervaring kregen dat het niet altijd slim was om een vis snel op de kant te willen halen. Sommige vissen waren vechters en moesten eerst wat tijd krijgen. Als je een paar minuten geduld had, dan kregen we een veel rustiger beest in ons schepnet dat zich ook sneller liet onthaken zodat we hem weer terug konden gooien.

De meeste ondernemers zijn precies zoals ik toen ik pas net had leren vissen. Ze proberen klanten die een koopsignaal geven zo snel mogelijk op de kant te sleuren. Als het moet spartelend en vechtend en met een bloedende beck.

Maar het heeft nadelen om klanten snel binnen te halen. Je loopt het risico dat ze nog niet echt overtuigd waren, en zich achteraf minder goed voelen over hun beslissing. Haastig gescoorde klanten zijn ook minder bereid om hoge prijzen te betalen.

Vertraging kan ervoor zorgen dat klanten veel relaxter binnenkomen, bereid zijn om hogere tarieven te betalen, en achteraf een beter gevoel overhouden aan hun investering.

Dan moet je het wel goed doen. Ga dus niet expres dralen of temporiseren als een trucje, want daarmee wek je juist irritatie op.

Vertraging gebruiken werkt vooral wanneer je een hooggeprijsde dienst of training verkoopt, mikt op klanten van hoge kwaliteit, waar je vervolgens het liefst klanten voor het leven aan hebt.

De formule voor het converteren van leads door vertraging is een vorm van wegjaagmarketing waarvan ik nog nooit eerder de details volledig heb opgeschreven.

Daarom heb ik dat gedaan in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Die sturen we aanstaande maandag naar de drukker.

Als je voor maandag 17 uur Member wordt van Het Lab Fast Lane, krijg je de formule volgende week per post toegestuurd en ga ik hem daarna samen met jou toepassen in je eigen business in een live online sessie.

Sluit je aan bij het gilde van de ondernemers met de witte jassen die maandelijks een formule toegestuurd krijgen om de nummer 1 in hun markt te worden en klanten voor het leven te krijgen die de hoogste prijzen betalen. De link naar je membership is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: