Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom je bij deze restaurants 100 euro moet aanbetalen om een tafel te reserveren

Aartjan van Erkel

in Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

“Ik wil graag een tafel reserveren, voor vier personen.”

“Dat is dan 100 euro, meneer.”

Sterrenrestaurants in de randstad die al maanden volgereserveerd zijn voor het diner, brengen nu een aanbetaling in rekening van 100 euro om daar te kunnen reserveren.

Dat doen ze omdat veel mensen een tafel van 4 reserveren als alle tafeltjes van 2 personen bezet zijn, en dan doodleuk maar met 2 personen komen opdagen.

Ondernemers die voor de top van hun markt werken, leggen de lat hoog voor hun klanten om uberhaupt nog zaken met ze te kunnen doen. Op die manier romen ze de markt af en krijgen ze alleen nog de rijkst, vetste en leukste klanten in hun zaak.

Dat kun jij ook doen in jouw markt. Door barrieres op te werpen waar klanten overheen moeten gaan voordat ze de investering mogen doen om met jou te werken.

Daardoor ontmoedig je klanten van lage kwaliteit, en krijg je niemand meer over de vloer die onethisch gedrag vertoont, negativiteit meebrengt of gaat klagen.

Als je opmerkzaam bent, heb je gezien dat ik allerlei verschillende vormen van wegjaagmarketing gebruik in mijn business. Ik laat alleen klanten van de hoogste kwaliteit toe in mijn online trainingen, membership en mastermind. Daardoor weten klanten die mijn wereld binnenkomen dat ze daar omringd worden door slimme ondernemers die van nature zelf verantwoordelijkheid nemen.

Mijn strenge toelatingseisen selecteren klanten uit die – als het ze is gelukt om bij mij door de poort te komen en zich binnen goed hebben gedragen zodat ze er niet meteen weer uitgegooid zijn – ook in mijn wereld trainbaar en coachbaar zijn, en doen wat ik zeg. Want alleen dan halen ze de resultaten die bij mij mogelijk zijn.

In mijn marketing spin ik niet als een poes, maar grom ik als een tijger. Iedereen die denkt dat het aftikken van een bedragje genoeg is om de resultaten te halen die ze zien in de tientallen uitzinnige testimonials van klanten op mijn website, wordt door mijn wegjaagmarketing zo afgeschrikt dat ik ze nooit meer in mijn groepen tref en dat is precies de bedoeling.

In een eerdere masterclass voor de Members van Het Lab heb ik mijn politiek incorrecte formules voor wegjaagmarketing al een keer uitgebreid uitgelegd. Maar ik realiseerde me dat er een vorm is waarvan ik de formule nog nooit eerder heb opgeschreven.

En dat is de formule van vertraging.

Door klanten die een koopsignaal afgeven niet meteen handenwringend welkom te heten of ze te pleasen, te stalken en uit te creepen vertoon je gedrag dat in de ogen van middle of the road-ondernemers en -marketeers volkomen van de pot gerukt is. Meteen binnenhalen en converteren, roepen zij zenuwachtig.

Maar in werkelijkheid zorgt vertraging ervoor dat klanten veel relaxter binnenkomen, bereid zijn om hogere tarieven te betalen, en achteraf een beter gevoel overhouden aan hun investering.

Waarschuwing: vertraging werkt alleen maar als je het goed doet. Ga niet expres dralen of temporiseren als een trucje, want daarmee wek je juist irritatie op.

De formule voor het slim converteren van leads door vertraging heb ik opgeschreven in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Die sturen we aanstaande maandag naar de drukker.

Als je voor die tijd Member wordt van Het Lab Fast Lane, krijg je de formule volgende week per post toegestuurd en ga ik hem samen met jou toepassen in je eigen business.

Sluit je aan bij het geheime genootschap van de ondernemers met de witte jassen die maandelijks een onwetenschappelijk bewezen formule toegestuurd krijgen om de nummer 1 in hun markt te worden en klanten voor het leven te krijgen. De link naar je membership is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: