Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Tot maandag 1.500 euro korting op mijn elitaire training BusinessBoek Bestseller

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ninke van der Leck deed mee aan BusinessBoek Bestseller voordat ze haar boek ging schrijven.

Ze vertelt daarover:

“Ik besloot een boek te schrijven toen ik vanuit een nieuwe visie mijn eigen bedrijf ging leiden: high value ondernemen, voor ondernemers die meer willen verdienen maar niet meer willen werken.

Mijn wens was om er een inspirerende pageturner van te maken, en een van de eerste reacties die binnenkwam was: dit managementboek leest als een roman. Dat deed mij gloeien van binnen.

Ik merkte ook: Shit man, mensen hoeven mij helemaal niet lang te kennen om na dit boek ja te zeggen tegen een hooggeprijsd aanbod. Ik heb een marketingtool in handen die jarenlang zijn werk gaat doen zonder dat ik erbij ben. Dat betekent voor mij: nog meer rust in mijn business.

Toen ik ging eenmaal begon te schrijven besloot ik: maar dan wil ik ook die nummer 1 bestseller. Ik voelde die honger want ik hou van competitie. Voor mij is het ook een spel.

Ik stond een hele tijd op nummer 2 en klanten leefden mee omdat ze wisten dat ik het op 1 wilde krijgen. Ik merkte dat ze het echt tof vonden om me te supporten. Toen mijn boek eenmaal op nummer 1 kwam bij Managementboek dacht ik: Nu doet dit boek levenslang zijn werk, en zorgt voor social proof.”

Het woord ‘bestseller’ is niet beschermd of gepatenteerd.

Voor mijn uitgeverij is je boek een bestseller als er 5.000 zijn verkocht. Andere uitgeverijen hanteren misschien wel een ander aantal.

Veel deelnemers zijn zoals Ninke en zien de nummer 1 bij Managementboek – plus de taart die je dan krijgt – als de ultieme erkenning als bestseller. Je boek wordt zo in ieder geval extreem zichtbaar. En het is een leuke wedstrijd, ook al kom je uiteindelijk niet op 1 maar bijvoorbeeld wel in de top 10.

Maar er zijn ook veel deelnemers die alléén maar kijken hoeveel extra klanten een boek binnenharkt. Nelleke bijvoorbeeld, die Managementboek niet boeiend vond en achteraf mailde: “Bijna 40% meer deelnemers voor ons online masterprogramma ‘Mijn Gouden Gastenbedrijf’ dan vorig jaar. Het effect van het boek is GIGANTISCH. Het heeft onze business echt weer op een volgend level gebracht.”

Het maakt mij niet uit wat jouw definitie van een bestseller is. Het maakt mij wél uit hoe ambitieus je bent.

Auteurs die een boek schrijven ‘gewoon leuk’ vinden, laat ik niet toe in de training. Auteurs die er niet per se klanten mee binnen willen halen. Als je alleen maar je expertise een keer wilt opschrijven maar geen bestseller hoeft, dan wil ik jou niet als deelnemer.

Ik wil alleen auteurs met de ambitie om een bestseller-auteur te worden. Sommige mensen vinden dat elitair.

Hele volksstrammen random strangers vonden me op social media de afgelopen dagen ook elitair. Want ze lazen dat ik de keuze maak om géén deelnemers in mijn trainingen te laten die een STAP-subsidie aanvragen, omdat ik alleen deelnemers wil die zelf een flinke investering doen en geen mensen die alles gratis willen.

En ze hebben gelijk. Ik ben er alleen maar voor de elite. Ik wil alleen de mannen en vrouwen die willen rammen met hun boek. Die als een ondernemer in de wedstrijd zitten.

Hun boek zien als marketing, en niet als een hobby. En ook niet als een product om geld mee te verdienen. Je boek kóst namelijk alleen maar geld, door al die schrijftijd waarin je niet kan verkopen en factureren. En je boek is óók misschien wel de beste manier om dat geld wat je misloopt in veelvouden terug te verdienen door schandalig veel nieuwe klanten binnen te trekken.

Een slim geschreven businessboek dat succesvol wordt, is als een extra grootzeil heisen op je zeilboot. Je bedrijf gaat in één keer veel harder.

Maar dan moet je wel eerst die tijd durven investeren, en je moet het geld durven investeren om mee te doen aan BusinessBoek Bestseller.

Deze zomer zijn er achter elkaar weer 2 deelnemers op nummer 1 gekomen bij Managementboek: Ninke van der Leck en Maaike Thiecke. Daardoor heb jij nu een mazzeltje. Want ik vier een nummer 1-notering altijd met een ‘Nummer 1 Deal’. Je krijgt daardoor tijdelijk een korting van €1.500 euro op je investering in BusinessBoek Bestseller. De resterende €1.500 euro moet je helemaal zelf betalen.

De Nummer 1 Deal loopt maandag om 17.00 uur af. Die dag gaat het bedrag om deel te nemen terug naar de normale prijs. Die was altijd €3.000. Maar omdat de afgelopen jaren al 11 deelnemers zijn veranderd van auteurs in nummer 1 bestseller-auteurs, heb ik besloten dat de prijs dringend omhoog moet: naar €4.000.

Snel rekensommetje: je krijgt dus nu een wel héél royale korting van meer dan 60% op de nieuwe normale prijs die geldt vanaf maandagavond. Als je naar deze tijdelijke pagina gaat:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-tijdelijke-nummer-1-deal/

Wie weet spreek ik je binnenkort, want in deze online training krijg je 6 keer de gelegenheid om mij persoonlijk om advies te vragen over jouw boek.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: