Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ben jij een kleine bitch?

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Mama varken heeft drie zoons. Op een dag is het tijd dat haar biggetjes de wereld in gaan. Moeder geeft ze de opdracht om samen een groot sterk huis te bouwen.

Zo gezegd zo gedaan, maar al snel krijgen de 3 krulstaartjes toch een ruzie, een ruzie! Boos besluiten ze alle drie dat ze liever alleen een huis bouwen.

Big 1 is lui en bouwt zijn huis van stro. Big 2 doet wat meer zijn best, en bouwt een huis van hout. Big 3 werkt zich in het zweet en metselt een huis van baksteen. Terwijl hij specie mengt en stenen sjouwt, lachen zijn broers hem uit.

Dan verschijnt er een wolf met honger. Hij gaat naar het eerste huis en eist binnengelaten te worden. Het bibberende biggetje weigert, waarop de wolf het strooien huis omver blaast en de big opvreet.

Als de wolf weer honger begint te krijgen, klopt hij aan bij het houten huis. Ook de tweede big weigert hem binnen te laten, waarna de wolf het huis omver blaast en de big opeet.

Bij het derde varkentje lukt het niet. Het stenen huis blijft staan, hoe hard de wolf ook blaast. Hij verzint en list en klimt langs de schoorsteen omhoog. Daar had de big al op gerekend, en op het haardvuur staat een grote ketel water te koken. De wolf valt erin en de big doet snel het deksel op de pan. Als de wolf gaar is, eet het slimme varkentje hem met smaak op.

De eerste twee biggetjes gedragen zich zoals veel ondernemers op social media. Ze creëren een huis dat geen waarde heeft en dat moeiteloos weggeblazen wordt.

Ze maken namelijk wegwerpcontent. Alles wat ze schrijven of maken is binnen de kortste keren vergeten en verdwenen. Waarna er niks anders opzit dan weer nieuwe content te maken, en in de muil van het blauwe monster te gooien. Zo slijten ze hun dagen.

Er zijn ook ondernemers die geen wegwerpcontent maken, maar marketing masterpieces. Ze doen wat beter hun best dan de makers van wegwerpcontent, en maken stevige stukken marketingcontent die blijvend zijn.

Geen enkele concurrent blaast ze omver. Geen enkele algoritme-update blaast ze omver.

Hun content is evergreen en blijft tot in lengte van jaren leads en klanten binnenbrengen.

Welk huis wil je bouwen met je marketing? Stro, hout of steen?

Wil je de kleine bitch blijven van de socials? Of ga je één keer een stuk content maken en daarna lachend vanuit je zetel toekijken hoe de ene na de andere klant jouw huis binnen komt lopen?

Dat hangt af van de beslissing die je deze week neemt. Want aanstaande maandag stuur ik naar de Members van Het Lab mijn formules voor het maken van marketing masterpieces.

Ik leer ze in de nieuwe masterclass hoe ze evergreen content creëren die jarenlang of zelfs decennialang klanten oplevert terwijl ze er nauwelijks iets aan veranderen.

Het maken van zulke content kost meer moeite dan het bouwen van een strooien huissie. Je timmert het ook niet even in elkaar met wat plankjes die je nog hebt liggen. Dit is niet voor watjes, luilakken en ‘influencers’. De formules zijn voor serieuze ondernemers die er klaar mee zijn om braaf een oneindige stroom content te maken voor de socials en de algoritmes, terwijl ze zich afvragen waarom eigenlijk.

Om de formules toegestuurd te krijgen via de post volgende week, hoef je maar één ding te doen en dat is Member worden van Het Lab.

De link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Zie je daar,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: