Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wat online trainingen met zelfrijdende auto’s te maken hebben

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In 2015 verscheen er in Phoenix, Arizona een autootje op de weg waarin een blinde man genaamd Steve in zijn eentje een rit maakte. Zonder ongelukken.

Hij reed in de eerste volledig zelfrijdende auto van Waymo, een startup van Google.

Het is nu 7 jaar later en de meeste mensen denken dat volledig zelfrijdende auto’s nog wel 10 jaar op zich laten wachten.

Maar in een video van het YouTube-kanaal Veritasium is te zien dat zulke auto’s in de straten van Phoenix al jaren rondrijden. De Waymo-auto’s hebben bij elkaar 20 miljoen kilometers op de teller, meer dan welke menselijke bestuurder ook. Elke kilometer heeft het algoritme van die karren beter gemaakt. De slogan van Waymo is: “We’re building the World’s Most Experienced Driver”.

De zelfrijdende auto’s veroorzaken geen aanrijdingen. De enige ongelukken waarbij ze betrokken zijn geweest, kwamen door menselijke fouten van bestuurders van andere auto’s, zoals door rood rijden. Ongelukken met fietsers kwamen doordat de fietsers… zelf tegen de stilstaande auto aanreden.

Toch worden mensen nerveus van het idee van volledig zelfrijdende auto’s. Die voor komen rijden zonder chauffeur, waarin je op de achterbank gaat zitten en die je naar je bestemming brengen.

Diezelfde mensen stappen wel met zijn allen in vliegtuigen die bijna de hele vlucht zelf vliegen en zelf kunnen landen. Het is allang aangetoond dat een automatische piloot veiliger vliegt, vooral wanneer de omstandigheden gevaarlijk zijn. Zoals landingen waarbij de landingsbaan onzichtbaar is door zeer dichte mist.

Autobestuurders doen de stomste dingen, zijn afgeleid door hun telefoon, zoeken ruzie, raken van de weg, dommelen weg, rijden tegen stilstaande auto’s aan of zijn onder de invloed van alcohol of een van de vele nieuwe soorten drugs. En we hebben géén ogen in ons achterhoofd. 94% van de auto-ongelukken wordt veroorzaakt door menselijke fouten.

Toen in de jaren ’40 in New York de eerste liften zonder bestuurder werden geïntroduceerd, leidde dat tot een storm van verontwaardiging die een paar jaar duurde. Levensgevaarlijk, vonden mensen. Sommigen zweerden: ik pak vanaf nu elke keer de trap en loop naar mijn flat op de 14e verdieping – ik zet geen voet meer in die lift.

Het moeten wennen aan iets nieuws heeft ook de opkomst van opgenomen trainingen vertraagd. Teleac en de Open Universiteit waren voorlopers, maar mensen bleven decennialang liever live trainingen volgen met een trainer voor de groep dan een opgenomen training als een product te kopen. Ze waren ook bereid om voor live veel meer geld te betalen.

Maar door de covid-lockdowns is de bereidheid om online trainingen te volgen plotseling gegroeid. De adoptiecurve heeft de afgelopen twee jaar een enorme zwieper voorwaarts gekregen.

Daardoor is er een nieuwe realiteit. Trainingen geven betekent niet meer alleen maar dat je billen op stoelen wilt hebben. Sinds covid snapt iedereen dat cursisten in zaaltjes stoppen nog maar één van de manieren is om mensen te trainen. Live trainingen geven is niet meer dé manier.

Sinds 7 jaar verkoop ik high-end online trainingen aan de bovenkant van mijn markt. Dat is het deel van de markt waar de hoogste kwaliteit klanten zitten, die de beste resultaten halen en die het meest willen investeren.

In een gratis online seminar vertel ik je morgenochtend wat ik geleerd heb in die tijd, en wat de belangrijkste dingen zijn die je moet weten voordat je zelf een online training lanceert. Kijk je morgen niet naar mijn seminar, dan voorspel ik dat je een training gaat verkopen voor een veel te laag bedrag per deelnemer waar je niet eens van kunt rondkomen, dat je deelnemers matige resultaten halen en dat je reputatie beschadigd raakt. Het is morgen van 10 tot 12 uur. Kun je niet, meld je dan tóch aan want ik stuur je de beste tips uit het seminar ook per post toe:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbg-online-trainingen-onbeperkte-aantallen-aanmelden/

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: