Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Extreem eerlijk

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het reclamebureau van de Volkswagen Kever maakte eind jaren ’50 de slimme keuze om eerlijk te zijn. Extreem eerlijk.

Kijk maar eens naar deze advertentie uit de Think Small-campagne van VW uit die tijd

“[headline:] Presenting America’s slowest fastback:

There are some new cars around with very streamlined roofs. But they are not Volkswagens.

They are called fastbacks, and some of them are named after fish. You can tell them from Volkswagens because a VW won’t go over 72 mph. Even though the speedometer shows a wildly optimistic top speed of 90. So you can easily break almost any speed law in the country in a VW. And you can also cruise right past gas stations, repair shops and tire stores.

The VW engine may not be the fastest, but it’s among the most advanced. It’s made of magnesium alloy (one step better than aluminum). And is’t so well machined you may never add oil between changes.

The VW engine is cooled by air, so it can never freeze up or boil over. It won’t have anything to do with water. So we saw no reason to name it after a fish.”

Je zie hier dat ze het tegenovergestelde doen van wat je zou verwachten in een advertentie.

Ze hebben het namelijk over hoe langzaam kevers zijn: ze kunnen niet eens harder dan 72 mijl per uur. Als je dat zou zijn tegengekomen in je krant in de jaren 50-60, dan was dat compleet tegendraads. Dat móest je dus gewoon lezen.

Ze hebben je daarmee bij je kladden, en ze trekken je die advertentie in. Ze sleuren je naar binnen met een fascinerend nieuw idee.

Ze zeggen: dit is misschien niet de snelste auto, maar het is wel de meest geavanceerde, en je hebt niet al die nadelen die je met die snelle en grote bakken hebt. Je banden gaan veel langer mee, je hebt veel minder reparaties nodig, je hebt nooit problemen als het buiten heel heet of heel koud is, en hij verbruikt minder benzine.

Dat was het fascinerend nieuwe idee van de Volkswagen Kever, en dat is heel goed gedaan destijds. Ze hebben daarmee toen een nieuwe standaard neergezet. En de resultaten zijn bekend: tot op de dag van vandaag is het onooglijke Duitse autootje een van de bestverkochte automodellen aller tijden.

De formule voor een fascinerend nieuw idee is goud waard in je marketing, want die stelt je in staat om je klanten emotioneel te maken over nieuwe producten of diensten die jij op de markt brengt.

Het bedenken van een fascinerend nieuw idee is een van de meestgezochte skills in marketing. Want je kunt daarmee de wereld veranderen. Daarom heb ik die formule voor je vastgelegd in een nieuwe masterclass. De Members van Het Lab krijgen komende maand een stappenplannetje waarmee je het equivalent van de Volkswagen Kever kunt introduceren in jouw markt.

Je krijgt de formule voor een fascinerend nieuw idee in handen door maandag vóór 17.00 uur Member te zijn van Het Lab. Want op dat moment sturen we de masterclass met daarin de formule naar de drukker. Daarna ben je definitief te laat.

Meld je hier aan als Member en kies voor Het Lab Fast Lane, want dan krijg je niet alleen de formule maar dan ga ik die ook samen met jou toepassen in jouw eigen business:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: