Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe David Ogilvy briljant een stukje zeep positioneerde

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ken je Dove? Dat is dat zeepje dat is bekend is geworden omdat het de huid niet alleen schoonmaakt maar ook hydrateert.

Het is een product dat is gelanceerd door het reclamebureau van David Ogilvy, die ook wel the father of advertising wordt genoemd.

De headline van de advertentie waarmee Dove werd geïntroduceerd in de jaren ’50 was: “Dove creams your skin while you bathe”.

Deze headline was een fascinerend nieuw idee in de markt, dat zo spot on was dat het tot op de dag van vandaag gebruikt wordt om dit product te verkopen.

Ogilvy zei daarover:

“I could have positioned Dove as a detergent bar for men with dirty hands, but chose instead to position it as a toilet bar for women with dry skin. This is still working 25 years later.”

Sterker nog, Ogilvy is allang dood en Dove gebruikt dit kenmerk 64 jaar later nog steeds om zich te onderscheiden in een superverzadigde markt.

Dus je ziet hoe lang zo’n fascinerend nieuw idee kan blijven leven.

De formule voor een fascinerend nieuw idee is goud waard in je marketing, want die stelt je in staat om je klanten te emotioneren over nieuwe producten of diensten die je op de markt brengt.

Het bedenken van een fascinerend nieuw idee is een van de meestgezochte skills in de marketing- en reclamewereld. Want je kunt daarmee de wereld veranderen.

Daarom heb ik de formule voor je vastgelegd in een nieuwe masterclass. De Members van Het Lab krijgen komende maand een stappenplannetje waarmee je het equivalent van Dove kunt introduceren in jouw markt.

Je krijgt de formule voor een fascinerend nieuw idee toegestuurd als je Member wordt van Het Lab. De deadline is vanmiddag om 17.00 uur, want op dat moment sturen we de masterclass met daarin de formule naar de drukker. Daarna ben je definitief te laat.

Meld je nu aan als Member en kies voor Het Lab Fast Lane, want dan krijg je niet alleen de formule maar dan ga ik hem ook samen met jou toepassen in je eigen business:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: