Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Tip van een horrorschrijver

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Taal hoeft niet altijd een stropdas te dragen, en gepoetste schoenen. Je hoeft niet altijd netjes te schrijven. Je woorden mogen ook weleens vieze kleren aan hebben en naar zweet ruiken.

Zegt Stephen King, in zijn boek-voor-schrijvers: On Writing. Dat is nou eens een keertje geen bloedverklonterende horrorroman, maar een persoonlijk en klassiek geworden adviesboek voor iedereen die weleens wat schrijft. Echt lezen. Bedank me later maar.

Het is prima als je af en toe onaffe zinnen schrijft, gemompel, of alinea’s die maar uit één enkele zin bestaan.

Over dat laatste zegt King:

“The object of fiction isn’t grammatical correctness but to make the reader welcome and then tell a story… to make him/her forget, whenever possible, that he/she is reading a story at all. The single-sentence paragraph more closely resembles talk than writing, and that’s good. Writing is seduction. Good talk is part of seduction. If not so, why do so many couples who start the evening at dinner wind up in bed?”

Als je af en toe alinea’s van één zin schrijft in je e-mails of je boek – en ik hoop dat je dat doet – dan krijg je daarop geheid kritiek van een paar taalnazi’s lezers.

Realiseer je dan dat je niet moet luisteren naar die mensen. Luister alleen maar naar al die anderen die stil zijn en die zich door jou hebben laten verleiden.

Lezers die echt bij je passen, klagen niet maar kopen. Dááraan herken je de mensen op wie je moet letten. En hun gedrag laat zien dat je goed bezig bent.

Bedank nationaal-linguïstische zwarthemden hooguit voor hun feedback, of negeer ze compleet. Herken je eigen mensen.

Zo, dat was het zakelijke deel van vandaag – en dan komt nu het feestelijke deel.

Op dit moment is de nummer 1 bij Managementboek een deelnemer van BusinessBoek Bestseller: Frank Deuring. Hij schreef het nu al populaire boek SuperFalen over het creëren van een open foutencultuur binnen organisaties.

Op de dag dat hij de nummer 1 notering bereikte met zijn boek, veranderde hij. Op dat moment transformeerde Frank namelijk voorgoed van een auteur in een nummer 1 bestsellerauteur.

Zelfs als hij maar één dag op nummer 1 was blijven staan, mag hij zichzelf de rest van zijn leven zo blijven noemen.

Omdat een nummer 1-notering marketing-goud is, vieren we deze week in BusinessBoek Bestseller samen met Frank een feestje. We verwelkomen namelijk nieuwe aspirant-bestsellerauteurs in de training. Zij mogen nu het inner sanctum betreden door zich aan te melden met €1.500 korting.

Ze krijgen dan mijn geteste en bewezen aanpak om met je boek op 1 te komen. Ik heb die zelf gebruikt voor mijn recente boek Nummer 1 dat in januari uitkwam, en voor Maak ze gek. Beide stonden meer dan een maand op 1. En 8 deelnemers aan BusinessBoek Bestseller kwamen ook met hun boek op 1: Frank Deuring, Leon Schaepkens, Robin Stevens, Elke Wiss, Femke Hogema, Mark Tigchelaar, Anne Raaymakers en Floris Wouterson.

Dit is de link om je aan te melden en direct toegang te krijgen:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer1-deal-gefeliciteerd-frank-deuring

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

P.S.

Het is dan wel een online training, maar je staat er nooit alleen voor. Je hebt niet alleen een jaar lang toegang tot onze exclusieve community van auteurs die met hun bestseller bezig zijn, maar je kunt ook je vragen over je boek aan mij persoonlijk stellen in online feedbacksessies en ik neem dan uitgebreid de tijd voor je.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: