Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo voorkom je dom copycat-gedrag van concurrenten

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De Amsterdamse kledingbaas Rob Schalker zag op Facebook een keer een videoadvertentie van mij, waarin ik mijn favoriete colbert met delftsblauwprint draag van zijn mannenmerk A Fish Named Fred.

De dag daarna zat hij in mijn inbox:

“Hi Aartjan! Goeie colbert in je FB video 🙂
We gaan binnenkort afspreken bij ons. We gaan jou goed in de A fish named Fred kleding steken en elkaar een stuk verder helpen.
Leuk idee? Laat me weten wanneer je in de buurt bent!
Rob”

Nieuwsgierig ging ik bij hem langs en werd Friend of the Brand, omdat ze politiek incorrecte colberts en shirts maken die ik sindsdien draag als ik op een groot podium sta als spreker, of in de media ben.

Gisteren ging ik weer eens langs en een medewerkster gaf me een paar wilde nieuwe setjes van colbert+shirt+gilet mee, waarvan ik er morgen een draag als ik voor 150 ondernemers ga spreken in de buurt van Amsterdam.

Rob vertelde me een verhaal over de rip-offs die concurrenten soms maken van de psychedelische prints van hun kleding. En hoe ze die voor het oog van de wereld voor lul zetten als ze hen betrappen.

In elk design zit altijd ergens het visje genaamd Fred uit hun logo verwerkt. Je moet goed zoeken, maar hij zwemt altijd ergens. Alleen hebben copycats dat niet altijd door. A Fish Named Fred sommeert dan die partij om te stoppen met verkopen, waarna de copycat claimt dat ze het patroon zelf hebben ontworpen. Rob of zijn jurist hoeft dan alleen maar een ingezoomde foto van het visje op het rip-off kledingstuk te mailen en de concurrent moet de partij uit de handel halen.

Hoe politiek incorrecter jij bent in je content, in je product, in je adviezen of in je marketing, hoe moeilijker het is voor concurrenten om jou te kopiëren zonder zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken.

De huidige nummer 1 bij Managementboek Frank Deuring heeft een kale knar, een heftige bril, is bijna 2 meter en stond na zijn studie een paar maanden op het podium als stand-up comedian. Hij schreef een grappig boek over het creëren van een open foutencultuur in organisaties, met daarin volgens de achterflap onder andere:

  • Superstrategieën om te leren van fouten, afkomstig van Harvard, Stanford en Dries Roelvink.
  • 83 grapjes en belachelijk veel praktijkvoorbeelden

Door zijn verhaal en zijn kneitergeinige achterflap weet je al: dit wordt leuk om te lezen. Frank combineert zijn onorthodoxe schrijfstijl met brute auteursfoto’s en het plaatje is compleet. Frank is niet te kopiëren.

Schrijf je een boek, durf dan ook los te gaan op een manier die andere schijterige auteurs niet in hun hoofd zouden halen. Have fun en creëer een Braziliaans carnaval in je boek, en er omheen. Je wordt dan onvergelijkbaar.

Om de nummer 1 notering van Frank Deurings boek SuperFalen te vieren, loopt er nu tijdelijk een Nummer 1 Deal. Daardoor kun je nu meedoen aan BusinessBoek Bestseller met €1.500 korting op je investering, en je krijgt er tijdelijk 3 bonussen bij ter waarde van €2.000. De pagina om met een dikke deal de training te bestellen die Frank en nog 7 andere nummer 1-auteurs hebben gevolgd is: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer1-deal-gefeliciteerd-frank-deuring

Wie weet spreek ik je binnenkort, want je krijgt als deelnemer toegang tot online feedbacksessies waarin ik persoonlijk meekijk naar je boek en uitgebreid de tijd voor je neem.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: