Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Plat op zijn beck op de knalblauwe vloerbedekking

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Een auteur met rare foto’s op zijn website is Frank. Je ziet hem op zijn homepage liggen na een valpartij, plat op zijn beck gegaan op de knalblauwe vloerbedekking met een stapel ordners in zijn handen.

Andere foto’s zijn van overstromende koffiebekers, Frank die zichzelf een muilpeer geeft, ergens anders ligt hij met zijn gezicht in een slagroomtaart.

Dat komt: Franks ding is fouten maken. Naar eigen zeggen vindt hij positief kijken naar fouten maken belachelijk belangrijk.

Dit verhaaltje vertelt hij erover:

“Mijn mond viel open van verbazing. Zó ver open, dat mijn onderkaak bijna op de grond lag.

Ik zag een enorm grote bobbel onder het tapijt bij een organisatie.

‘Wat is dat?’ vroeg ik aan een medewerker.

‘Daar liggen onze fouten. Die vegen we hier onder het tapijt,’ antwoordde de medewerker bloedserieus.

Misschien is dit een nogal foute metafoor, maar helaas vaak wel de keiharde waarheid.

Bizar veel organisaties schuiven hun fouten onder het tapijt. Daarmee slopen ze hun eigen leerpotentieel en worden talentvolle werknemers naar de uitgang geduwd.

Fouten onder het tapijt schuiven is één van de grootste ergernissen op de werkvloer. Bovendien is het dodelijk voor de psychologische veiligheid in een team.”

Frank geeft workshops over het creëren van een open foutencultuur en hij heeft zojuist zijn boek SuperFalen uitgebracht bij uitgeverij Boom. Dit is zijn tweede boek en deze keer wilde hij het serieus aanpakken met dikke PR en marketing. Daarom deed hij een tijdje geleden mee met BusinessBoek Bestseller, en deze week staat hij op 1 in de Managementboek Top 100.

Nou hebben we in BusinessBoek Bestseller een traditie. Als een van ons het ultieme doel bereikt door de nummer 1 aan te tikken bij Managementboek, dan transformeert hij op die dag in een nummer 1 bestsellerauteur. Die status verlies je als auteur nooit meer – zelfs al heb je maar één daggie op nummer 1 gestaan – en je kan die gouden koe melken voor wat zij waard is in je marketing. Om dat te vieren start ik dan een Nummer 1 Deal.

De Nummer 1 Deal die nu loopt, betekent dat je kunt meedoen aan BusinessBoek Bestseller met 50% korting op je investering. Je betaalt daardoor €1.500 minder dan normaal, en je krijgt er tijdelijk 3 bonussen bij ter waarde van €2.000.

Na je aanmelding krijg je mijn complete, geteste aanpak om van je boek een succes te maken.

Die bestaat uit 6 simpele stappen:

  1. Zo vind je een onderwerp waar lezers supergeïnteresseerd in zijn
    Breng pas een boek uit als je zeker weet dat er veel vraag naar is. Ontdek hoe je erachter komt welke onderwerpen het meest gewild zijn, zodat je van tevoren al weet dat je boek goed gaat verkopen.
  2. Zo bedenk je een tekstje voor de achterflap waardoor lezers per se je boek willen kopen
    Het eerste wat gelezen wordt is de achterkant van je boek. Ontdek hoe je boek met een paar woorden een must-have wordt. Lezers worden zó nieuwsgierig dat ze direct op Bestellen klikken of naar de kassa lopen met je boek.
  3. Zo maak je uitgeverijen enthousiast om je boek uit te geven
    Bijna alle bestsellers komen van een bekende uitgeverij. Hoe je daar simpel binnenkomt, zelfs als je nul contacten hebt. Door een paar onweerstaanbare dingen te zeggen in het gesprek, waardoor ze weten dat jouw boek een succes wordt.
  4. Zo schrijf je snel een boek, zelfs als je het hartstikke druk hebt
    ​Als copywriter heb ik een paar simpele trucs voor je waardoor je boek verrassend snel klaar is. Je hoeft niet meer tegen het schrijven op te zien want dat wordt opeens een eitje. Hoe lekker is het als jouw boek er opeens ligt, zonder stress!
  5. Simpele marketingtrucs waardoor je boek als een raket stijgt in de bestsellerlijsten
    Als auteur kun je simpele dingen doen om de verkoop te bevorderen. Het is superleuk om steeds hoger te komen in de hitlijsten voor boeken. De meeste auteurs wachten af, maar jouw boek stijgt hoger en hoger.
  6. Zo brengt je boek business binnen voor je bedrijf: leads, offertes, klanten en sales
    99% van de auteurs denken dat ze geld gaan verdienen met boekverkoop. Wees slimmer en ontdek hoe je boek een commercieel succes wordt doordat het continu offerteaanvragen, aanmeldingen en sales binnenbrengt.

Je krijgt als deelnemer van BBB ook toegang tot de besloten community van dit programma. Een unieke plek waar je in contact komt met allemaal andere toekomstige bestsellerauteurs: ondernemers die van plan zijn om een boek te schrijven, of bezig zijn met hun boek.

De pagina waar je tijdelijk gebruik kunt maken van de korting van €1.500 op de training is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer1-deal-gefeliciteerd-frank-deuring/

Dit is de enige training in Nederland en België waarin je persoonlijk begeleid wordt door een meervoudig nummer 1 bestsellerauteur van zakelijke non-fictie. Je kunt namelijk een aantal keer vragen aan me stellen over je boek, en ik neem dan persoonlijk uitgebreid de tijd voor je.

Wie weet tot binnenkort.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: