Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hij bewees dat hij hem voor de camera omhoog kan houden

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Documentairemaker Louis Theroux maakt ongemakkelijke uitzendingen. Dat komt doordat hij langsgaat en filmt bij groeperingen zoals swingers, witte racisten in Zuid-Afrika, UFO-wappies, de bible belt, chauffeurs in de beruchte ‘demolition derbies’ en zwaarbewapende milities in Amerika die voorbereid zijn op het einde der tijden.

In een aflevering van zijn serie Weird Weekends ging hij langs op de set van een purnofilm. Wat Theroux uniek maakt is dat hij iedereen oordeelvrij interviewt, en zich compleet overgeeft aan de situatie die hij aantreft. Zo besloot hij op de set van de secksfilm om zelf auditie te doen als acteur.

Hij vertelt erover in een aflevering van The Graham Norton Show op de BBC. Theroux legt uit dat mannen in deze branche niet per se gespierd of knap hoeven te zijn. Iets anders is veel belangrijker. Purno-acteurs moeten namelijk in staat zijn om een boom op te zetten die standhoudt onder alle omstandigheden. Ook als er een filmcrew om ze heen staat van 5 mannen met paardenstaarten en zwarte t-shirts, moeten zij onverstoorbaar hele scènes lang de vlag blijven uithangen. Deze eigenschap van de mannelijke acteurs wordt ook wel ‘wood’ genoemd.

Om in de huid te kruipen van de acteurs en actrices, trekt Theroux zijn kleren uit en neemt plaats voor de polaroidcamera van de regisseur om te laten zien dat hij in staat is om te performen in zo’n film.

Hij neemt de 3 foto’s die de regisseur van hem en zijn wilg heeft gemaakt altijd mee als hij de performers op de set interviewt. In een normale werksituatie zou het een tikkeltje ongepast zijn om zulke foto’s te laten zien, maar in dit geval geven de pics hem een credibility waardoor de geinterviewden hem als een van hen zien. Hij komt opeens dichtbij, en dat levert unieke gesprekken op.

In de nieuwe aflevering van Het Lab laat ik je ook dichtbij komen in mijn wereld. Gelukkig kunnen we allemaal onze kleren aan houden, maar ik neem je wel mee in wat ik doe als werk: namelijk het schrijven van mijn boek.

In de nieuwe masterclass laat ik je van dichtbij zien hoe ik mijn boek Nummer 1 zo heb geschreven dat lezers op Managementboek reviews gaven zoals deze:

‘Ik heb dit boek voor het slapengaan gelezen en heb mijn man meerdere keren keihard wakkergelachen. Midden in de nacht moest ik mijn bed uit om briljante inzichten op te schrijven.’ – Maja

Hoe schrijf je zo dat je lezers niet verzadigd raken, maar hongerig krijgen naar meer? Dat is een vraag die veel ondernemers hebben, en ik heb daarom besloten om mijn formule daarvoor uit elkaar te trekken en voor eens en voor altijd uit te leggen.

Door de formule te gebruiken ben je in staat om artikelen te schrijven voor je nieuwsbrief of je blog, of hoofdstukken voor je boek, die lezers op het puntje van hun stoel houden maar niet overvoeren met informatie.

Want dat is de meestvoorkomende fout van experts die gaan opschrijven wat ze weten. Ze gieten de maag van hun lezers vol met informatiebeton. Terwijl die klanten alleen maar even een lekker hapje wilden om te proeven.

Mijn formule om lezers hongerig te maken in plaats van te verzadigen gaat maandag naar de drukker. Als je voor die tijd Member bent van Het Lab dan krijg je hem in je brievenbus. Zo niet, dan ben je na maandag voorgoed te laat. Kies voor Het Lab Fast Lane, want dan krijg je niet alleen de formules toegestuurd maar ook toegang tot het ‘klasje’ waarin ik in 1 middag de formule met jou samen toepas in je marketing en copywriting.

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

P.S.
Heb je mijn boek ‘Nummer 1’ nog steeds niet besteld? Tsssss.
https://www.nummer1.online

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: