Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Als je in de jaren ’80 bent opgegroeid dan weet je dit nog

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laten we eens testen of jij de jaren ‘80 hebt meegemaakt.

Dan ken je namelijk deze tv-reclame nog met Adèle Bloemendaal telefonerend in bad, en dan weet je ook nog welke merknaam er op de plaats van XXXX moet staan:

“Hallo mam, ik word een ster. Een beetje laat, maar ze hebben me gevraagd voor een chocoladereep.

Nee, niet áls! Ik heb tekst! Zo’n verrukkelijke, luchtige, lichte chocoladereep. XXXX, XXXX, XXXX, XXXX, XXXX, XXXX.

En ik zit in een bubbelbad. Een bubbelbaaaad. Nee daar zie je niks van, is veel te diep.

Mam, hoe is Marilyn Monroe dan ooit begonnen? Of May West? Wat dacht je van Flipper!

[Adèle lacht bulderend]  

XXXX. Een bruisend chocolaatje.”

Dit was de commercial van Bros, waarmee we in de jaren ’80 toen er nog maar 3 tv-zenders waren jarenlang om de oren zijn geslagen tussen de uitzendingen door van Countdown (Adam Curry), Achter het nieuws (Joop van Zijl) en de 1-2-3 Show (Ted de Braak).

Bros is een candy bar van melkchocolade met allemaal luchtbelletjes erin. Ze worden in 2022 nog steeds verkocht, maar Adèle is allang dood.

Brosse chocola is een mooie metafoor voor de marketingcontent die je klanten het liefste van jou ontvangen. Lichte, luchtige content die je klanten snel weghappen en waardoor je niet vol komt te zitten.

Een lekker hapje bij een bakkie koffie.

Maar dat is waarschijnlijk niet de marketingcontent die jij nu maakt. Die lijkt meer op een reep verantwoorde chocola van 99% cacao en maar 1% suiker. Gemeen bitter en droog. “Veganistisch, hoog in antioxidanten en alleen geschikt voor de échte cacaoliefhebbers”, staat er op de wikkel. Dan weet je het wel.

Experts hebben zo veel te geven dat ze vaak niet door hebben hoe hoog de informatiedichtheid van hun content is. Ze storten het hoofd van hun lezers en volgers vol met informatiebeton. Terwijl die arme mensen alleen maar een brossig hapje wilden om even te proeven.

Jaag je prospects niet in de armen van je concurrent. Maak je content leuker, door te leren van een slim product dat al sinds de diepe jaren ’80 in de schappen ligt en dus blijkbaar decennialang populair is gebleven.

De tekst die ik de Members van Het Lab deze maand leer te schrijven in de nieuwe masterclass, is lekker luchtig en niet zo zwaar. Het wordt geen tekst waardoor de lezers meteen vol komen te zitten.

Het is helemaal niet de bedoeling dat klanten die een nieuwsbrief of andere content van jou krijgen daarna een boertje laten en een uur moeten uitbuiken. En dat is wel wat er gebeurt met de marketingcontent die je nu met de beste bedoelingen maakt vanuit je instinct als expert om veel te geven.

Realiseer je dat je klanten daarmee niet hongerig maakt, maar verzadigd.

De deadline nadert om de formule in handen te krijgen waardoor klanten hongerig worden en steeds terugkomen voor meer.

Start je membership op deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: