Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Haken jouw klanten na een paar zinnen af?

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je komt aan bij een feestje en raakt aan de praat met een van de vrienden van de gastheer. Je vraagt wat hij doet in het leven.

Nu kun je kiezen uit twee scenario’s:

Scenario 1 – Je gesprekspartner antwoordt: “Mijn businesspartner en ik kregen 3 jaar geleden een idee om de laadtijd van elektrische auto’s te versnellen. We gaan volgend jaar in productie en hebben ons product gepitcht bij Volkswagen en Toyota. Ze zijn nu tegen elkaar aan het opbieden voor exclusiviteit en de bedragen worden steeds extremer. Maar wij willen liever dat onze uitvinding door ieder automerk wordt gebruikt, zodat iedereen die nu nog op brandstof rijdt zo snel mogelijk overstapt op elektrisch. En wat doe jij?”

Scenario 2 – Je gesprekspartner antwoordt: “Mijn businesspartner en ik kregen 3 jaar geleden een idee om de range-anxiety van bezitters van een elektrische auto te verminderen. Ons octrooi is pending en wat we hebben ontwikkeld is een product dat de laadcurve optimaliseert ongeacht de temperatuur en de SOC. Daardoor maakt het niet meer uit of de auto bij een V2 of een supercharger staat en bereiken alle EV’s het optimale piekvermogen.” Hierna ratelt hij nog een kwartier door.

Scenario 1 is waar je op hoopt als je met een borrel in je hand op een feestje staat na een dag hard werken. Maar scenario 2 is het meest waarschijnlijk, want mensen gaan graag los met hun vakkennis.

In scenario 1 word je nieuwsgierig. Je kunt bijna niet anders dan doorvragen: Hoe werkt jullie uitvinding precies? Binnen hoeveel tijd laadt een elektrische auto dan op? Vanaf wanneer denk je dat jullie uitvinding wordt verwerkt in de motor van nieuwe elektrische auto’s?

De gesprekspartner in scenario 1 heeft je hongerig gemaakt naar meer. In scenario 2 wordt je hoofd volgestort met feiten en cijfers, en ben je na een paar zinnen al verzadigd.

Je denkt misschien dat jouw contentmarketing en jouw betaalde content hongerig maken naar meer, maar het is waarschijnlijker dat je de hoofden van je klanten volstort met informatiebeton. Dat doen de meeste experts namelijk die hun kennis verkopen. Of ze nou trainen, coachen of adviseren, ze verzadigen in plaats van dat ze hongerig maken.

Terwijl ze zelf denken dat ze enthousiast aan het uitleggen zijn, snakken hun klanten naar adem.

De members van Het Lab krijgen komende maand daarom een masterclass om klanten hongerig te maken naar meer met de content die ze verspreiden. Zowel met gratis marketingcontent als met betaalde trainings-, coachings- en adviescontent.

Wat zeg je tegen klanten en volgers om ze steeds terug te laten komen voor meer? Hoe bouw je een tekst op, zoals een artikel, een hoofdstuk van een boek of een module van een training? Hoe maak je die zo prikkelend dat ze niet kunnen stoppen met lezen? Daarvoor krijg je de formule als je in juni Member bent van Het Lab.

De deadline om op tijd door de deur van Het Lab te stappen komt dichtbij:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: