Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je klanten hongerig maakt in plaats van ze te verzadigen

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als student zat ik in de jaren ’90 een jaar in Madrid. Eerst met een Erasmus-beurs, en daarna verzon ik een afstudeeronderzoek zodat ik er nog een paar maanden naartoe kon want ik had er een spannend Spaans meisje leren kennen met lange zwarte krullen. 

Afgelopen weekend was ik weer eens terug in Spanje, dit keer in Alicante. Samen met het spannende Italiaanse meisje waar ik jaren laten mee getrouwd ben, en onze kinderen. 

We gingen niet alleen naar Spanje vanwege mijn jeugdsentiment, maar ook omdat mijn hoofdgeitenbreier daar woont. Sinian is de online business manager van mijn bedrijf en ze stuurt via Asana, Slack en Zoom mijn team aan vanuit een huis op het ruige platteland van de provincie Murcia. Daar woont ze samen met haar Spaanse man en hun 6 honden.  

In de 4 jaar dat Sinian voor me werkt had ik haar nog maar één keer in het echt ontmoet, toen ik een teamdiner had georganiseerd in Nederland waar ze voor was overgekomen. Daarom zijn we haar dit keer thuis gaan opzoeken, om haar bedoening met eigen ogen te bekijken, een wandeling over haar olijfboomgaarden en amandelboomgaarden te maken, en de honden te aaien. 

Op bij haar huis te komen, reden we langs zoutwinningsmeertjes met daarin honderden flamingo’s en steltkluten, zagen we twee keer een hop over de weg vliegen, moesten we op een landweggetje remmen voor een kudde geiten en moesten we met onze huurauto een beek oversteken. 

Het voelde alsof ik een lief familielid ging opzoeken dat ik al lang niet gezien had. Sinian is een van de hardste werkers die ik ken, en heeft een enorm verantwoordelijkheidsgevoel. Ze bemoedert mijn team, mijn klanten en mij ook een beetje.  

Het warme gevoel dat we allemaal hadden zaterdag kwam ook doordat een van de teamleden die zij aanstuurt mijn dochter van 18 is, die sinds vorig jaar parttime in mijn business werkt als virtual assistant. Sinian en ik hebben elkaar zaterdag een paar keer stevig geknuffeld omdat we wisten dat het wel eens lang kan duren voordat we elkaar weer in het echt zullen spreken. 

’s Avonds nam ze ons mee naar een onooglijke bar in het nabijgelegen dorp, waar zojuist een doopfeest afgelopen was en nu een grote tv werd aangezet met daarop de Champions League-finale op trommelvliesverscheurend volume. 

Ze bestelde voor ons de beste tapas van het huis en de tafel stond al snel vol met krabsalade, dikgesneden chips met ansjovisjes in het zuur, jakobsschelpen uit de oven, serranoham en manchego-kaas, en gefrituurde seizoensgroente.  

Ik weet niet meer waar ik laatst heb gelezen dat de mediterrane keuken niet alleen zo gezond is door de ingrediënten, maar ook doordat ze er ruim de tijd voor nemen om dat lekkere voedsel op te eten met vrienden en familie. 

De kok van het dorpsrestaurantje waar we aten, was er er in ieder geval goed in om ons diner te rekken. Door geen grote borden vol te scheppen maar allemaal kleine hapjes te serveren, probeerde hij ons niet zo snel mogelijk te verzadigen maar juist langdurig aan het eten en het kletsen te houden. Gracias, padrón.  

In Het Lab ga ik de Members deze maand ook iets leren over verzadigen versus hongerig maken. Want experts die hun kennis gaan verkopen in de vorm van expertiseproducten zoals boeken, trainingen en keynotes serveren vaak het tegenovergestelde van een gevarieerd mediterraan hapjesmenu. Ze geven je een bord met een enorme hoeveelheid eten en dwingen je om jezelf direct bomvol te eten.  

Dat is onprettig, soms zelfs misselijkmakend en je houdt er geen goede herinnering aan over. Niet de manier om klanten voor het leven te kweken die geen genoeg van je kunnen krijgen en altijd weer terugkomen.  

De masterclass van de maand juni bevat daarom formules om klanten hongerig te maken naar meer met de content die je verspreidt. Zowel met je gratis marketingcontent als met betaalde trainings-, coachings- en adviescontent. 

Want klanten willen niet als ganzen met een trechter in hun snavel volgedouwd worden met alles wat jij weet. Ze willen veel liever gefêteerd worden en geprikkeld. Kleine porties krijgen, en rustig de tijd hebben om te proeven, te reflecteren, te proberen en erover te praten. Dus hou het leuk, spannend en keep ‘m coming back for more. 

De deadline nadert om de formules in handen te krijgen om je klanten hongerig te maken.  

Een mooie week en wie weet tot snel in Het Lab: 

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/ 

Aartjan van Erkel 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: