Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Iets gestoords dat ik uit het raam zie van mijn hotelkamer op The Strip in Las Vegas

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vanuit mijn kamer op de 28e verdieping van een hotel op The Strip kijk ik uit op het dak van de grootste zaal van Las Vegas: de T-Mobile Arena. En ik zie iets opvallends. 

Want als ik één stap buiten mijn hotel zet, loopt de reuzel van mijn rug. Het is 38 graden Celcius en het waait vrij hard. Dat voelt letterlijk alsof mijn hele lichaam geföhnd wordt.  

Wat ik zie uit mijn raam in deze woestijnstad waar het droogkokend heet is, is dat er geen enkel zonnepaneel op het dak ligt van een stadion waar 20.000 mensen in passen. Sterker nog, ik heb met mijn verrekijker de andere daken in de omgeving gecheckt en op geen daarvan zie ik ook maar één zonnepaneel liggen. 

Die dingen zouden knetterveel zonne-energie genereren. De loeiende airco’s op die daken zouden daar voor een leuk deel mee gepowerd kunnen worden. Maar dat laaghangende fruit wordt niet geplukt in Las Vegas. Ik kan dat slecht aanzien. 

Wat ik ook niet trek, is als ik zie dat ondernemers het laaghandende fruit op hun websites ook niet plukken. Ik spot hun gemiste kansen namelijk direct als ik rondklik op hun website. Dat komt doordat ik honderden best practices ken na jarenlang tests te hebben gedaan in de user labs van grote ecommerce-bedrijven. 

Destijds testte ik samen met de webteams van onder andere Booking .com, Triodos Bank, Ditzo en ABN Amro kleine wijzigingen in de copywriting, het design of de user interface van de website. Dat deden we door proefpersonen te observeren tijdens het uitvoeren van taakjes op de website, en door statistiek te gebruiken: AB-testen en multivariatietesten. 

Door mijn jaren van testen weet ik precies welke wijzigingen in de tekst van een website in 95% van de gevallen meer conversie opleveren. Dus meer aanvragen, bestellingen, boekingen en aanmeldingen. 

Net zoals een zonnepaneel altijd energie oplevert als je het op een dak legt, levert een best practice op je website toepassen altijd klanten op. Meestal zijn het simpele tekstuele veranderingetjes. 

Toen ik na jaren van werken voor de corporate ecommerce-wereld ben overgestapt naar trainingen maken voor ondernemers, stopte ik alle best practices die ik in mijn hoofd had in één online training.  

Ik vertel je in de training precies wat je ze op iedere pagina van je website kunt veranderen om veel meer klanten binnen te halen. Je weet daardoor straks precies wat er op je homepage, je over ons-pagina, je productpagina, je navigatiepagina en in je menubalk moet staan om veel meer klanten te krijgen. 

De training waar ik alle best practices in heb gestopt, heet Online Verkoopsucces XL. Het is met afstand mijn bestverkopende online training: ruim 1.200 ondernemers hebben hem aangeschaft, en veel van hen noemen dat hun beste investering ooit. Een aantal ondernemers heeft in een jaar tijd minimaal 100.000 euro extra omgezet door toe te passen wat ik vertel in de training. Die hebben hem dus binnen één jaar minstens 50 keer terugverdiend.  

Omdat ik in Amerika ben, loopt er tot en met dinsdag een Las Vegas Deal. Daardoor krijg je een korting van 2.000 euro op je investering in Online Verkoopsucces XL, plus een aantal tijdelijke bonussen. 

De pagina waar je de training nu met een extreme korting kunt aanschaffen is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/online-verkoopsucces-xl-las-vegas-deal/ 

Ik weet niet hoeveel nieuwe klanten jij moet krijgen om die 2.000 piek terug te verdienen. Maar ik weet één ding wel: als je al het laaghangende fruit laat hangen dan levert je website volgend jaar nog steeds hetzelfde op als nu. 

Kies je voor niks doen, of grijp je in? Ik hoor het wel. 

Aartjan van Erkel 

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: