Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Formules om je klanten te amuseren

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Welke contrasten zitten er in het verhaal van jouw leven?

Ik heb een fanatieke vogelaar gekend die ook directeur was van een oliemaatschappij.

Misschien ben jij een hardrijdende formule 1-fan maar mediteer je ook elke dag.

Of ben je een feministe maar geef je in de slaapkamer ook weleens een striptease.

Contrasten en schijnbare tegenstrijdigheden engageren het brein. We vertellen de verhalen van zulke mensen eerder door.

We zijn door contrasten geamuseerd en ze dragen daardoor sterk bij aan de fascinatie voor een personage. Ze zijn een beproefde ingrediënt in series, romans en films:

  • Breaking Bad: brave scheikundeleraar transformeert in crystal meth-drugsbaron
  • Ciske de Rat: moeder is een krijsende dronken kenau, stiefmoeder is een schat
  • Harry Potter: verweesde lieve tovenaarsleerling vs oude duivelse onderwereldtovenaar

Contrasten in je eigen levensverhaal zijn daarom slim om te gebruiken in je marketing. Je klanten vinden het leuk om die verhalen over jou te ontdekken. Hou ze daarom niet verborgen, maar geef ze prijs.

Contrast gebruiken is iets dat je wel goed moet doen. Het werkt niet altijd, en soms werkt het zelfs tegen je.

Een health & wellness coach die klanten adviseert om minder vlees te eten en beter te gaan slapen maar zelf elk weekend naar de klote gaat en een vette druipende bak gyros wegblaft kan daar beter maar haar mond over houden.

Een financieel adviseur die klanten keurig hun belastingcentjes laat betalen maar die onder een valse naam een gokschuld heeft en gezocht wordt door een knokkelbreker in dienst van een Albanese casinobaas, kan daar beter maar zijn mond over houden.

Kies slimme contrasten die bijdragen aan jouw personage, en de fascinatie van je klanten opschroeven. Want als ze eenmaal kennismaken met jouw fascinerende personage dan willen ze steeds weten hoe het verder met je gaat. Net zoals verslavende series jaargang na jaargang krijgen, krijgt jouw relatie met klanten dan ook jaargang na jaargang.

Hoe je contrast goed doet, leg ik uit in de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Daarin geef ik copywriting-formules om het contrast in jouw eigen levensverhaal goed in te kleuren. Je ziet ook hoe je contrast in het verhaal van anderen en in het verhaal van je bedrijf gebruikt.

De formules voor contrast in copywriting veranderen voor altijd de manier waarop je schrijft en waarop je praat over je business. En ze veranderen daardoor de manier waarop je wordt gezien door je beste klanten.

Vandaag is het deadline-dag: het is de eerste maandag van de maand en dat betekent dat we vanmiddag om 17.00 uur de formules naar de drukker sturen. Daarna ben je te laat, want als Member krijg je geen toegang tot eerdere afleveringen van voor de start van je membership. Om 12.00 uur zetten we nog even een luchtalarm aan om je te herinneren aan de deadline van 17u.

Dit is de link om je membership te starten: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab. Kies voor Het Lab Fast Lane, want dat is het complete membership waarin ik je ook persoonlijk help om de formules toe te passen in je marketing en je copywriting.

Wie weet spreek ik je binnenkort in de Fast Lane-sessie.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: