Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Het leek wel alsof mijn kinderen een ander sofinummer hadden gekregen

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Onze zoon van 17 bekijkt dit jaar open dagen van studies. Onze dochter van 18 meldt zich volgende week definitief aan voor een studie.

Dat spul staat voor de uitgang. Ze zijn als jonge koolmezen die ik in het gat van het nestkastje zie zitten. Moed verzamelend om de duizelingwekkende diepte in te springen. Hopend dat ze al een beetje kunnen vliegen.

Wij weten al wat ze de komende jaren gaan meemaken. Zij hebben nog geen idee.

En zodra ze beginnen te fladderen en weg zijn uit onze nestkast, begint voor mij een volgende levensfase.

Jaren geleden was het begin van hun middelbare schooltijd ook zo’n volgende levensfase. Alleen had ik die niet zien aankomen. Met dat ze brugklasser werden, transformeerden ze in andere mensen.

Het leek wel alsof het compleet nieuwe individuën werden. Met een ander sofinummer. Waar waren die kinderen gebleven die pas geleden nog op de basisschool zaten?

Ik was die kinderen kwijt, en ik miste ze. Met die weemoed had ik te dealen als vader. Mijn kinderen gingen volle kracht voorwaarts, en ik keek nog af en toe achterom.

Het contrast tussen de fases waarin ik mijn kinderen zie opgroeien, roept emotie bij me op. En dat komt niet alleen doordat ik een sentimentele vader ben, maar ook doordat het menselijke brein zo in elkaar zit.

Contrast trekt de aandacht van het brein. Het valt ons op. We zijn ermee bezig. We hebben het er vaak over. Bedenk maar eens hoe vaak je het hebt over verschillen die je in het leven ziet tussen dingen. Hoe je die verschillen gebruikt als elementen in een verhaal dat je met een glas wijn in je hand staat te vertellen aan vrienden of vriendinnen.

Gebruik contrast ook als je een verhaaltje vertelt in je marketing. Over jezelf. Of een verhaal over je business. Want contrast is een element waardoor klanten meer voelen bij wat je vertelt. Je geeft hun brein wat het van nature fascinerend vindt: opvallende verschillen.

De formule voor het gebruik van contrast in je copywriting is het onderwerp van de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Zij krijgen maandag de formule in hun bezit, en gaan die als ze Fast Lane Member zijn ook samen met mij toepassen in hun eigen copywriting.

Wil je mijn hulp bij het trekken van de aandacht van je klanten, ga dan naar https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/ en meld je aan als nieuwe Member.

Spreek je binnenkort,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: