Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Lees dit alleen als je een man bent, anders snap je het niet

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je als man een hand gaat geven aan een andere man, dan kom je in de problemen.

Want een hand geven lijkt vandaag de dag een beetje op steen, schaar, papier.

Je weet nooit wat de ander gaat doen.

Als jij een klauw uitsteekt om de ander te begroeten, gebeurt altijd een van deze 3 dingen:

(1) Hij steekt ook zijn hand uit.

(2) Hij steekt een vuist uit om een boks te doen.

(3) Hij gaat voor een bro-handshake.

Het lulligste wat er dan kan gebeuren is dat de handuitsteker in een reflex de uitgestoken vuist van de ander vastpakt. Dat is zo’n moment waarop je een paar seconden wil terugspoelen om het opnieuw te doen.

Het is allemaal de schuld van corona, want daardoor is het geven van een boks normaal geworden. En de hipsters gaan ook niet vrijuit met hun joviale handenkletsende bro-shake, waarbij ze zichzelf soms godbetert ook nog naar je toetrekken om met één schouder tegen je aan te bumpen. Rot toch op, baardmans.

Dat steen, schaar, papier is onhandig, omdat we in gesprekken graag een beetje weten wat we kunnen verwachten. We gedragen ons daarom in vaste patronen, zodat we elkaar helpen om er een soepel gesprek van te maken. In gesprekken hebben beide gesprekspartners meestal een fles sociale smeerolie in hun hand.

Het kan ook gebeuren dat je gesprekspartner te ver gaat met die vaste patronen. Als er alleen maar borrelpraat en populaire meningen uit komen. Dan weet je niet hoe snel je op dat feestje een gesprek met iemand anders moet aanknopen. Het is leuker als iemand je verrast met zijn woordkeus, en verhalen vertelt waardoor je aan zijn lippen hangt.

Dingen die je automatisch doet om je gesprekspartner te fascineren als je een verhaal vertelt op een feestje, worden je ingegeven door je onderbewuste. En als je vindt dat je makkelijker praat dan schrijft, dan heb jij meer van zulke automatismes bij het praten dan bij het schrijven.

Je hebt dan in het begin een formule nodig voor het typen van een verhaal. Als je die formule een paar keer hebt gebruikt bij het schrijven, krijg je al snel een automatisme. Je onderbewuste heeft dan de link met je typende handen gelegd. Vanaf dat moment schrijf je net zulke leuke verhalen als je vertelt op feestjes.

Zulke formules krijg je als je Member bent van Het Lab. Ook komende maand heb ik weer een leuke voor je. De formule die je in mei krijgt, is de formule voor contrast in copywriting.

Contrast maakt een verhaal extra smeuïg. Onze hersenen zijn supervisueel ingesteld, en contrast is daarom kaassie voor het brein.

Contrast ligt er altijd met scheppen bovenop in populaire Netflix-series en box office krakers uit Hollywood.

Members ontdekken in mei hoe ze het element contrast gebruiken in hun stories. Wil jij ook bij Het Lab, start dan je membership op deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Kies voor Het Lab Fast Lane, want dan krijg je het complete membership inclusief een vragensessie en een implementatiesessie waarin ik in één middag samen met jou en de andere Fast Laners de formule toepas in je copywriting en marketing.

Steen, schaar, papier.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: