Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Beste scheldwoord ever

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op reddit .com stelt iemand de vraag:

“What is your best insult, WITHOUT using curse words?”

Dan weet je dat je er effe lekker voor kunt gaan zitten bij het lezen van de reacties.

Iemand zegt:

“You seem like the sort of person who knows which color of crayon tastes the best” (crayon=wasco).

Een andere reageerder zegt:

“You make me wish I had more middle fingers.”

Iemand anders zegt:

“You’re going to make someone a great first wife.”

Als je in Utrecht ruzie krijgt kun je ook leuke scheldwoorden naar je hoofd krijgen, zoals “gehaakballechie”, “baadmuts” of “taakehond”.

Met een goedgekozen scheldwoord krijg je de lachers op je hand, en dat komt doordat je een verrassende keuze maakt en de clichés negeert. Dat werkt in een tekst ook goed. Loop met een boogje om een standaardwoord heen en stof een ouderwets synoniem af, of bedenk zelf iets nieuws.

Je kietelt je lezers daarmee, en die zijn daar dankbaar voor. Jouw beloning is dat ze doorlezen.

Een andere tekstuele keus die ik als copywriter vaak maak is contrast gebruiken. Contrast is iets dat direct de aandacht van het brein trekt, dat sterk visueel is ingesteld en de dingen die je beschrijft dus makkelijker voor zich ziet als je er andere dingen tegenover zet die het tegenovergestelde zijn.

Aan contrast heb ik een hele masterclass gewijd voor ondernemers die geïnteresseerd zijn in het schrijven van betere copy voor hun marketing. Want als je deze techniek in de vingers hebt, heb je een bezwerende fluit in handen waarmee je lezers kunt beheksen en met je meenemen.

De masterclass met daarin de formules voor contrast in copywriting sturen we maandag aanstaande om 17 uur naar de drukker. Hij wordt dan gedrukt en verstuurd naar alle Lab Members. Hoor jij nog niet bij dit slimme genootschap, start je membership dan snel op deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

PS

Wat vind jij trouwens het beste scheldwoord ever? (Let me know)

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: