Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gaat er iets niet goed met je marketing?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Kijk eens met een koele, objectieve blik naar je marktpositie:

  • Moet je weleens je tarieven verlagen?
  • Onderhandelen je klanten over de prijs?
  • Moet je achter offertes aan bellen?
  • Zeggen ze vaak nee?
  • Krijg je soms niet eens reactie op je offertes?

Je bent niet de enige. Er gaat dan iets niet goed met je marketing.

Je doet nu misschien wel hetzelfde wat de meeste andere ondernemers doen. Die denken dat marketing hetzelfde is als korting geven en lawaai maken. Liefst tegelijkertijd.

Daar kun je voor kiezen, maar dan word je niet gezien als dé autoriteit in je markt. Je hebt een lage status.

Als je een hoge status hebt, dan lijkt je marktpositie meer hierop:

  • Klanten zijn al ‘verkocht’ op het moment dat ze contact met je opnemen
  • Je wordt niet gezien als een verkoper maar als een expert
  • Klanten hebben weinig prijsweerstand: ze accepteren je hoge tarieven zonder morren
  • Klanten hopen dat je tijd voor ze hebt
  • Je hebt een hoge prijselasticiteit: klanten betalen een hogere prijs voor het voorrecht om met jou te werken

Om gezien te worden als de bekendste expert in je markt met de hoogste status, heb je een ander soort marketing nodig:

Expertise-marketing.

Expertise-marketing is: jezelf verkopen als een expert. Daardoor hoef je geen korting meer te geven of lawaai te maken. Wat je gaat doen in je marketing is: je expertise laten zien om je expertise te verkopen.

De formules die je elke maand krijgt als Member van Het Lab, zijn allemaal formules voor expertise-marketing. Dus iedere keer stuur ik je een manier om je status in de markt te verhogen.

Daardoor kun je stoppen met het vermoorden van je marge.

Start je membership vandaag nog, via deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: