Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Gebruik je genoeg contrast in je copywriting?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Soren Lorenson ziet eruit als een duivel uit de hel.

En daar heeft hij tienduizenden euro’s aan uitgegeven.

Hij wordt op straat aangesproken door mensen die boos aan hem vragen of hij wel helemaal normaal is.

Soren werkt in Florida bij een pizzeria in de keuken en hij heeft 200 tattoos, waaronder een aantal in zijn gezicht. Hij is wit, maar hij heeft zijn wangen pikzwart laten tatoeëren, met het jaartal 1984 op zijn kin, een zwart kruis op zijn voorhoofd en teksten op een héél gevoelig plekje: zijn oogleden.

Ook in zijn ogen is hij geïnkt, want hij heeft het wit van beide ogen helemaal zwart laten maken.

Waarom hij zo wil opvallen is niet bekend, maar hij heeft een duidelijke keuze gemaakt: zo veel mogelijk contrast aanbrengen tussen zijn uiterlijk en dat van alle andere mensen.

Als je wordt betaald om verhalen te vertellen of dat doet in je marketing, is het ook slim om contrast te gebruiken om aandacht te krijgen.

Ons brein is van nature namelijk gefocust op contrast. Waar dat waarschijnlijk door komt is dat we visueel zijn ingesteld: meer dan 50% van je brein verwerkt visuele informatie.

Maak je dus een artikel, een boek, een nieuwsbrief of een presentatie en komen daar verschillende personen of personages in voor, benadruk dan de contrasten tussen die personen als je het verhaal interessanter wilt maken voor je lezers.

Over het onderwerp van contrast in copywriting kan ik ongeveer een uur ranten, want er zijn formules voor om je teksten met weinig moeite een stuk fascinerender te maken. Als je die weet, wordt schrijven een stuk leuker.

Daarom heb ik dat laatst maar eens gedaan: een uur ranten over contrast in copywriting. En het resultaat daarvan is een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab.

Als je zwarte inkt op een minder pijnlijke manier wilt gebruiken dan Soren maar wel graag wilt opvallen, gebruik dan deze formules. Contrast is iets dat er moddervet bovenop ligt in bijna alle series op Netflix die verschillende seizoenen doorlopen. Let er maar eens op, en probeer als je het leuk vindt de meestgebruikte formules te spotten.

Je kunt je ook aanmelden voor Het Lab Fast Lane, en dan stuur ik die formules volgende week maandag om 17 uur naar je op. Ik ga ze daarna in een live sessie samen met jou toepassen in je eigen copywriting zodat je klanten visueel prikkelt met je eigen woorden.

Meld je voor die tijd hier aan: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Shaloom,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: