Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Schat, ik moet je wat vertellen

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je single bent en je begint serieus te daten met iemand, dan kan het zijn dat diegene een dingetje uit het verleden heeft dat je even moet weten.

Iets dat geen libidokiller is, maar dat ook niet onvermeld mag blijven.

Je date moet je bijvoorbeeld even vertellen:

“Ik heb epilepsie en daardoor mag ik niet autorijden, maar ik heb al 25 jaar geen aanval meer gehad doordat ik elke dag een pil slik”.

Of je lover bekent:

“Ik kan niet koken en ik lust geen groenten, maar ik vertel zulke goede grappen tijdens het eten dat mensen zich vaak verslikken”.

Wat is het moment waarop je een bekentenis van een geliefde het liefste wilt horen? Tijdens een van de eerste dates, of tijdens jullie bruiloft als de getuige het geheimpje van je nieuwe eega dronken in je oor fluistert?

Een goede bekentenis komt vroeg, en is niet al te ernstig.

Je wilt niet dat iemand op de proppen komt met:

“Ik was vroeger een sniper tijdens mijn militaire dienst en ik leg nog af en toe iemand om als een freelance klusje voor de geheime dienst, naast mijn kantoorbaan”.

In de relatie met een klant luistert dat ook nauw. Klanten willen graag het hele verhaal over jou horen, en graag aan het begin van de relatie.

Alleen doen veel ondernemers dat niet. Ze houden hun zwaktes angstvallig geheim en vertellen klanten alleen maar de positieve punten.

Maar iedereen weet dat een mens ook maar een mens is. Weldenkende klanten snappen dat er iets ontbreekt als jij alleen over je deugden vertelt.

Ze willen ook een beeld hebben van je ondeugd, of van het zwakke punt van je dienst of training.

Als je daar vroeg mee komt, dan weten ze dat je te vertrouwen bent. De rest van wat je vertelt nemen ze dan ook serieuzer, en de rest van wat je vertelt zijn dus al die positieve dingen.

Er is een formule om in je marketing eerlijk te vertellen over je zwaktes. Een manier om iets negatiefs op zo’n manier te vertellen dat het positief ontvangen wordt door je klanten.

Als je dit goed aanpakt, zit je daarna geramd bij je klanten. Doe je het verkeerd, dan weten ze niet of ze je wel kunnen vertrouwen.

De formule voor bekentenis-copywriting is het onderwerp dat ik de komende maand uitleg aan de Members van Het Lab. Volgende week krijgen ze hem toegestuurd: aanstaande maandag om 17 uur sturen we hem naar de drukker.

Wil je de formule in handen krijgen, meld je dan voor maandag 17 uur aan als nieuwe Member van Het Lab Fast Lane. Dan ploft niet alleen de formule bij je op de deurmat, maar ik ga hem ook live in een hands-on sessie samen met jou toepassen in je marketing:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Real talk,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: