Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je klanten trekt met je zwakke punt

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de film over zijn leven is te zien hoe beurshandelaar Jordan Belfort een grote score vierde met zijn collega’s.

Hij nodigde dan een fanfare uit om in beha’s en slipjes tussen de bureaus komen toeteren en marcheren, organiseerde wedstrijdjes dwergwerpen in de kantoortuin, er kwam een keer een chimpansee in een driedelig pak binnenwandelen en motiverende speeches voor de brokers deed hij staand op zijn bureau terwijl de partners op hun borst beukten als gorilla’s en krijsend en kwijlend naar hem opkeken.

The Wolf of Wall Street maakte ondertussen met zijn firma duizenden hardwerkende ondernemers hun opgebouwde beleggingspotjes afhandig en verdiende soms tientallen miljoenen binnen een paar minuten. Dit alles onder invloed van een cocktail aan drugs.

De FBI gooide hem in de bak vanwege onder andere zwendel, witwassen en koersmanipulatie, waar hij 22 maanden heeft gezeten. Tot op de dag van vandaag heeft hij de opgelegde 110 miljoen schadevergoeding aan gedupeerde beleggers nog altijd niet terugbetaald.

Vandaag de dag is Jordan Belfort volgens zijn website een Investment Guru, World’s #1 Sales Trainer, en Entrepreneurship Expert. I shit you not.

Hij bedacht het Straight Line System for Sales and Persuasion, en dat bestaat uit een suite van 5 online trainingen. Waaronder, en ik verzin dus niks, de Stratton Oakmont Inc. Sales Manual. Stratton Oakmont was zijn beleggingsfirma op Wall Street, van waaruit hij duizenden mensen financieel heeft geruïneerd.

In een interview met De Ondernemer werd hem gevraagd of het niet vreemd is dat hij zichzelf presenteert als ‘The Real Wolf of Wall Street’. Zijn antwoord:

“Dat is juist onderdeel van mijn verhaal. Het is mij gelukt om mijn verleden als platform te gebruiken om mensen te helpen met het maken van grote veranderingen in hun leven. Om ze te laten groeien, meer geld te laten verdienen, en zich daar goed over te laten voelen. Ik laat je zien hoe je het goede aan de Wolf of Wall Street kunt onttrekken en het slechte omzeilen.”

Jordan Belfort is dus een straight shooter geworden, volgens eigen zeggen 100% ethisch. Hollywood en de meesterlijke Leonardo di Caprio hebben zijn misdaden extreem zichtbaar gemaakt, en hij draait daar ook niet omheen. Hij erkent wat hij heeft gedaan, en verdient nu miljoenen met boeken, seminars, online trainingen en masterminds.

Belfort is een van de extreemste voorbeelden van iets wat iedere ondernemer soms moet doen. Een fout erkennen om daarna door te kunnen gaan met je leven.

Een manier om dit te gebruiken in je marketing die wel daadwerkelijk 100% ethisch is, heet bekentenis-copywriting.

Het is het erkennen van een zwakte om daarmee alle twijfel over je betrouwbaarheid te elimineren bij klanten die jou nog niet zo goed kennen.

En het is een vorm van copywriting die je goed moet uitvoeren om te voorkomen dat je voor altijd hebt afgedaan in de ogen van je lucratiefste doelgroep. Glij dus niet uit over een bananenschil.

Om je te helpen om dit goed te doen, heb ik de formule voor bekentenis-copywriting uitgelegd in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Ik laat je zien hoe de formule precies werkt, en welke woorden je in welke volgorde schrijft om een injectie van geloofwaardigheid te doen in iedere tekst die je schrijft als ondernemer waarin je klanten wilt overtuigen.

De formule ligt binnenkort op de mat bij de Members, en aanstaande maandag 17.00u is onze deadline voor de drukker. Op dat moment starten de persen en kun je de formule niet meer in handen krijgen. Want als je later bij Het Lab komt, dan krijg je deze formule niet meer.

Als je toch al van plan was om een keer Member te worden, meld je dan nu aan zodat je deze formule voor bekentenis-copywriting niet mist. Meld je hier aan en binnenkort ligt hij in de brievenbus: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: