Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Jouw geheimpje

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Heb jij een geheimpje waarvan je hoopt dat mensen het nooit ontdekken?

Een Engelse pakketbezorger wel. Zijn dochter – een jonge millennial – ontdekte pas geleden dat haar vader al 20 jaar hondenkoekjes eet bij de koffie.

Hij tankt altijd bij dezelfde benzinepomp en daar verkopen ze de koekjes. Ze zitten in een verpakking waar duidelijk ‘dog biscuits’ op staat – zo liet zijn dochter aan hem zien – maar die hij nooit goed had bekeken omdat hij dacht dat het Digestive-achtige koekjes van een b-merk waren.

Dochterlief belde direct haar zus na haar verbijsterende ontdekking, waarop de gezusters een kwartier lang over de telefoon naar elkaar hebben zitten gillen van het lachen.

Als vader had gehoopt dat zijn blunder een familiegeheimpje kon blijven kwam hij bedrogen uit, want zijn dochter wist niet hoe gauw ze het verhaal moest vertellen op Reddit, in een subreddit over hondenzaken.

De beteuterde vader weet nog niet zeker of hij de koekjes zal blijven eten, bekende hij toen ze het een week later vroegen. “Ze smaken toch anders nu ik weet dat het hondenkoekjes zijn”.

Jouw geheimpjes als ondernemer komen ook altijd een keer uit. In het tijdperk van zoekmachine-algoritmes en sociale lijnen die voor de hele wereldbevolking altijd open staan om alles wat ze meemaken te delen, blijft er weinig verborgen.

Als er zwakke punten in jouw dienstverlening zitten, of als het bepaalde nadelen heeft om met jou te werken, dan kan iedereen daar makkelijk achterkomen die ook maar een klein beetje begint te zoeken.

Het is daarom beter om dingen zelf te ‘bekennen’ in je copywriting. Ik bedoel niet dat je moet bekennen dat je vroeger een drugshandelaar was of een oplichter was en daarvoor in de bak hebt gezeten. Als je iets moet bekennen dat te erg is dan wens ik je veel succes maar dan kan de beste marketing je niet helpen.

Bekentenis-copywriting gaat over het vertellen over iets negatiefs in je marketing, dat sommige klanten afstoot. Daar is een copywriting-formule voor, om het op zo’n manier te doen dat je het vertrouwen krijgt van de beste klanten terwijl minder geschikte klanten het voor gezien houden.

Eerlijkheid lijkt een no-brainer voor fatsoenlijke ondernemers, maar toch is in marketing vaak alleen maar te lezen hoe goed hun dienst of training is, terwijl de nadelen onbesproken blijven. Het is voor klanten geruststellend als jij de ongeschreven marketingregel van uitsluitend positieve messaging doorbreekt, en ze eens een keer goed de waarheid vertelt.

Je kunt dit ook verkeerd aanpakken, waarna je geloofwaardigheid in de ogen van je hele clientèle door de plee gaat. Daarom heb ik de formules opgeschreven in een masterclass voor de Members van Het Lab, waarin ik uitleg wat je precies schrijft en waar je dat schrijft om dit te gebruiken als een copywriting-techniek in plaats van als een bom onder je business.

De formules voor bekentenis-copywriting versturen we aanstaande maandag op naar de Members. De enige manier om ze in handen te krijgen is door te zorgen dat je Member wordt voor maandag. Kom je er pas later bij, dan krijg je deze formule niet meer.

Start je membership hier: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Spreek je morgen,

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: