Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Kun je een beetje met jou lachen, of wat?

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de NBA-basketbalwedstrijd in Orlando waarbij ik dinsdag op de tribune zat, werd een onzichtbaar deel van het veld gesponsord.

Tenminste, onzichtbaar met het blote oog voor mij vanaf de tribune, maar wel zichtbaar via de top-down camera vanuit het dak van de arena. Daarop zag je namelijk dat de rand van het transprante paneel waar de basket aan hangt, voorzien was van een sponsornaam.

Elke kans was dus door de Amerikanen benut om de wedstrijd te commercialiseren. En waar ze ook elke kans voor hadden benut, was voor het toevoegen van entertainment.

Er waren 9 dode momenten in de wedstrijd: 4 pauzes en 5 timeouts. Zodra de wedstrijd stillag, werd via de 360 graden ronde kolom van megaschermen en pompende geluidsboxen boven het veld een crowd engament-actie gestart.

De vele camera’s rondom het veld draaiden om richting het publiek en de speaker kondigde de ‘Random Cam Generator’ aan: een soort roulettewiel. Het stopte bij: Hair Flip Cam, waarna er werd ingezoomd op dames in het publiek met lang haar.

Met de houten boten van de Founding Fathers zijn honderden jaren geleden blijkbaar alleen extreem extraverte kolonisten de plas overgestoken, want iedere vrouw die in beeld kwam pakte meteen haar rol en toverde zonder een spoor van gêne haar beste glimlach tevoorschijn en flipte bevallig heur haar.

Er kwam ook een Mom’s Night Out Cam voorbij, daarna een Fan Flex-actie waarbij de camera stoere mannen in beeld bracht die hun spierballen moesten laten zien, er werden gratis Orlando Magic t-shirts het publiek in geschoten met een kanon, en er was een Noise Meter die het publiek uitdaagde om zo veel mogelijk decibels te produceren. Publiekslieveling was een acrobaat die in de half time-pauze op de planken vloer verscheen met een klein hondje en die een schattige act had waarbij de hond kunstjes deed.

Als klanten van de NBA werden we daardoor een avond lang tot op het bot geëntertaind, net zolang totdat ik enigszins overprikkeld de gigantische Amway Arena uitliep, de zwoele avond in.

Stel jezelf eens deze vraag: Hoeveel kansen benut jij in je business om je klanten te entertainen?

Entertainen kun je namelijk doen op ieder contactmoment. In je e-mailnieuwsbrieven natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook in serviceberichten, telefoonmenu’s, helpteksten, facturen, bankafschrijvingen, offertes en advertenties.

Gebruik je op die momenten nu entertainment, of is alles bloedserieus net zoals bij je saaie concurrenten?

En als jij nu ook altijd serieus bent, waarom dan eigenlijk? Ben je zo’n Batavus Droogstoppel dan? Of ben je eigenlijk iemand met wie je kunt lachen?

Sink about it. En ga wat meer kansen pakken om te entertainen. Het is een van de meest onderscheidende dingen die je kunt doen in iedere markt. En je kunt er zelf ook nog een hoop lol mee hebben.

Mijn eigen aanpak voor het schrijven van entertaining e-mails heb ik tot in detail uitgelegd en gedemonstreerd in 1 online training: Epic E-mail Copywriting.

Omdat ik 9 dagen in Amerika ben voor mijn mastermind, loopt er op dit moment een USA-Deal voor die training. Die houdt in dat je Epic E-mail Copywriting nu voor half geld kunt kopen, en dat je er een paar supersappige bonussen bij cadeau krijgt met een waarde van 1.500 euro.

Om het af te maken stuur ik je volgende week als ik in Nederland ben ook nog een uniek, persoonlijk gesigneerd exemplaar van mijn nieuwe boek ‘Nummer 1’, dat al ruim een maand op 1 staat in de Managementboek Top 100.

Dat is de USA-Deal, en de tijdelijke pagina om die bal te slam-dunken is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-copywriting-tdl

Goed weekend.

Aartjan van Erkel

PS

Als je de training nu aanschaft, krijg je er 3 sessies bij waarin ik live feedback geef op e-mailnieuwsbrieven die je hebt geschreven voor je klanten, als je wilt. We spreken elkaar in een van die sessies!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: