Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Redneck-comedy

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Met de Uber-chauffeur die me van het vliegveld van Orlando naar mijn hotel bracht had ik het over standup comedy. Hij gaf me de tip om ‘Larry the cable guy’ een keer uit te checken.

Dat blijkt een van de succesvolste comedians van Amerika te zijn. Ik had nog nooit iets van hem gezien, terwijl ik genant veel standup comedy kijk op Netflix en YouTube.

Het ding van Larry the cable guy is redneck comedy. Hij staat altijd op het podium in een houthakkershemd zonder mouwen, een petje op en een spijkerbroek aan zijn aanzienlijke reedt.

Aan het begin van zijn carrière gebruikte hij in zijn shows de uitdrukking “Git-r-done” – wat zoiets betekent als ‘Doe maar’ – en dat is een standaard redneckwoord geworden.

Larry heet in het echt Daniel en komt helemaal niet uit een zuidelijke staat, maar uit de midwest. Alleen woonde hij tijdens zijn studie 3 jaar lang in een studentenflat met een roommate uit Texas en een roommate uit Georgia, en hield daar een vet knauwend accent aan over.

Ik moest daardoor denken aan mijn logeerpartijtjes vroeger als kind bij mijn oma. Ze woonde onder de rook van Rotterdam-Zuid en al na een paar dagen had ik het Rotterdamse accent van mijn 3 neven overgenomen. ‘Tering’ hier en daar, alles was ‘gers’ en ik zei ‘soowwww’ zoals ze alleen in 010 kunnen.

Ons brein pikt van nature dingen op van de mensen met wie je veel omgaat, en dat werkt ook zo tussen jou en je klanten.

Je integreert automatisch allerlei dingen die zij normaal vinden in je referentiekader en na verloop van jaren begrijp je ze door en door. Het is dikke mik tussen jou en jouw mensen.

Verwerk je alles wat je weet, snapt en voelt en wat je deelt met je klanten daarom ook in de manier waarop je met ze communiceert in je marketing. Dus als je iets gaat schrijven, ga dan niet opeens als een jodokus heel deftig tegen ze doen.

Als jouw klanten bijvoorbeeld teringnuchter zijn en alleen maar overhemden met opgestroopte mouwen in hun kledingkast hebben hangen, doe dan ook effe lekker normaal in je mails, op je website en op je socials.

Anders voelen ze jou opeens niet meer, terwijl ze wel enorm met je klikken als ze met je aan de telefoon hangen.

Alles wat je moet weten om ook in je marketing te bonden met je klanten en om de taal te spreken die zij verstaan, heb ik in mijn training Epic E-mail Copywriting gestopt. Je krijgt daar nog tot en met woensdag een tijdelijke USA-Deal op omdat ik nu voor mijn mastermind in Amerika ben.

In Epic E-mail Copywriting laat ik je onder andere zien:

  • Waarom de meeste marketing e-mails zuigen
  • Hoe je het bloed uit je e-mails laat lopen en waarom je klanten dat verslavend vinden
  • Hoe je elke keer een onderwerp bedenkt voor een epic e-mail – ik schrijf al 42 maanden lang elke dag een mail en ben nog nooit zonder onderwerpen komen zitten
  • ‘Dirty’ copywriting tricks die zelfs ervaren copywriters niet toepassen
  • Hoe je klanten ‘opvoedt’ om iedere keer op de link in je mail te klikken
  • Waarom je met epic e-mails onder de marketing bullshit-radar vliegt – daardoor kun je veel vaker mailen dan nu, als je wilt
  • Hoe je stopt met moeilijk denken over e-mailmarketing en meer lol maakt in je mails
  • Hoe je personality in je e-mails brengt en waarom je concurrenten dat niet durven
  • Hoe je lezers verrast met elke mail die ze van je krijgen
  • Hoe je sexy mails schrijft waar klanten blij van worden, zelfs als je in een gortdroge branche zit
  • Hoe je stopt met het sturen van ‘vanille’ e-mails, en klanten genadeloos bij hun strot grijpt
  • Hoe je een meester storyteller wordt met 1 of 2 tekstuele trucjes die hypnotiserend werken op je lezers
  • Hoe je titels bedenkt voor e-mails met een hoog WTF-gehalte
  • Hoe je de kans sterk verlaagt dat spamfilters over hun nek gaan, zodat je er veel makkelijker doorheen glipt
  • Slimme tips om je epic e-mailteksten op allerlei plekken te hergebruiken, voor nog hogere respons

Dankzij de USA-Deal krijg je tijdelijk 50% korting op de training, plus 3 bonussen met een totale waarde van 1.500 euro. De aanmeldpagina om de deal in te koppen gaat woensdag om 17.00 uur offline: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/epic-e-mail-copywriting-tdl

Git-r-done!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: