Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

5 manieren om jezelf kleiner te maken

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je nog nooit van een ondernemer hebt gehoord, dan heeft die zichzelf kleiner gemaakt. Daardoor valt hij niemand op.

Jezelf kleiner maken kan op 5 manieren:

1. Je resultaten verzwijgen

Sommige ondernemers denken dat ze burgers zijn. En voor een burger is bescheidenheid een goede eigenschap.

Je vertelt niet aan iedereen die het wil horen hoe goed je bent. Maar ben je een ondernemer, dan doe je dat wel.

Niet om op te scheppen, maar om bewijs te leveren.

Wat een ondernemer namelijk anders maakt dan een burger, is dat een ondernemer een belofte verkoopt. En dat lukt je alleen maar als je kunt aantonen wat je claimt.

Dus hou niet keurig je mond over je resultaten als een brave burger, maar lever luid en duidelijk het onomstotelijke bewijs. Je klanten hebben dat nodig om zich gerust te voelen.

2. Je resultaten bagatelliseren

Dit is net zoiets. Als je doet alsof het niet zo bijzonder is wat je bereikt, dan laat je klanten niet zien wat er allemaal mogelijk is. Je ontneemt ze dan een perspectief waar ze diep naar verlangen.

Waarom zou je dat doen? Als jij het ze niet gaat vertellen, wie moet het ze dan vertellen? Die dingen gaan niet vanzelf.

3. Verschrompelen

Ik heb ondernemers gezien die een kledingmaat kleiner werden op het moment dat ze een reversmicrofoon werd opgespeld. Vlak voordat ze het podium op moesten om een verhaal te houden.

Ze namen niet meer plek in, maar juist minder.

Heb er lol in als je daar staat. En als je zeker weet dat het voor jou onmogelijk is om te shinen op een podium – de meeste mensen kunnen dat leren – ga dan niet op een podium staan.

4. Geen marketing doen

‘Hope-marketing’ noemt Jeff Walker dit. Bij de telefoon gaan zitten en wachten tot hij overgaat.

Hopen dat je klanten krijgt, zonder dat je er iets voor doet.

De ergste variant daarvan is: denken dat je recht hebt op klanten omdat je goed werk levert. Ervan uitgaan dat mensen wel over jou zullen praten in hun netwerk en dat die klanten dan wel vanzelf komen. Dit is een vorm van slachtoffergedrag.

Er zijn allerlei knoppen waaraan je kunt draaien waardoor je zo veel klanten krijgt dat je ze niet eens meer aankunt. Waarom zou je dat niet doen?

Een goed product verkoopt zichzelf? Nee, een goede ondernemer verkoopt zichzelf.

5. Je muizenpak aantrekken

Zou jij elke dag volledig gekleed in grijs de straat op gaan?

Ik had vroeger een leraar die zich zo kleedde. Elke dag een grijs pak en grijze schoenen. Alle energie stroomde uit ons weg als we aan het begin van de les bij hem het klaslokaal in liepen. Hij had ook nog eens een vieze zoete aftershave.

Jij wordt ook zo’n grijze muis als je braaf je lesjes opdreunt in je marketing. Als je marketing bestaat uit droge informatie en tips.

Je bent poddomme toch veel leuker dan dat? Trek je muizenpak dan uit.

Maak jezelf niet kleiner, maar groter dan je bent. Tenminste, als je wilt opvallen met je marketing.

Jezelf groter maken doe je door van jezelf een marketingpersonage te maken. Een versie van wie je echt bent die op een paar punten extra ingekleurd is.

Hoe je daarmee begint, leg ik uit in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Je krijgt daarin de copywriting-formules om je eerste stappen te zetten bij het creëren van een onvergetelijk marketingpersonage.

De link om voor aanstaande maandag 7 maart 2022 Member te worden en de formules in je bezit te krijgen is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Als je houdt van uitstellen dan kun je natuurlijk ook later Member worden, maar dan krijg je deze formules niet meer. Goed weekend.

Aartjan van Erkel

PS En als je dit leest na maandag 7 maart, klik dan ook op die link want je krijgt dan een gratis masterclass om een proefrit te maken.

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: