Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Ik vervloekte hem hardop

Aartjan van Erkel

in mastermind

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In masterminds tref je vaak ondernemers die nogal eeh… snel schakelen. Ze scoren hoog op het punt ‘Quick Start’ in de Kolbe A Index – een persoonlijkheidstest die je instinctieve gedrag test.

Dat merk je in de praktijk doordat ze extreem snel in actie komen als ze een goed idee krijgen.

Een voorbeeld. In een van de masterminds waar ik zelf deelnemer aan ben, zat een ondernemer die zijn vorige business verkocht heeft. Sindsdien heeft hij een expertise-marketingbedrijf, net als ik. Zijn klanten zijn ook ondernemers, maar hij helpt ze met een heel ander onderwerp.

In mijn hot seat tijdens een van onze tweedaagse masterminds kreeg ik het idee om een training te maken over het publiceren van een bestseller.

Ik had de code daarvan gekraakt en realiseerde me tijdens de hot seat dat ik precies wist wat ik aan ondernemers die een boek schrijven moest vertellen om dat boek veel succesvoller te maken. Ik had alleen tot op dat moment nog niet bedacht dat ik daar ook een training over kon maken.

Dat kwartje viel tijdens de mastermind, en ik wist ook meteen wat de titel moest worden: BusinessBoek Bestseller. Want het ene goede idee krijgt vaak meteen gezelschap van andere goede ideeën die complementair zijn.

Ik scoor ook hoog op Quick Start, maar niet zo hoog als die andere ondernemer – die heeft de maximale score. En daardoor zat hij tijdens mijn hot seat al op zijn mobiel de domeinnaam te registreren die ik nodig had voor mijn zojuist bedachte nieuwe training.

Hij draaide zijn telefoon naar me om en liet lachend aan me zien ten overstaan van alle andere masterminders dat hij nog maar één klik op de knop ‘Bestellen’ verwijderd was van het registreren van ‘mijn’ domeinnaam. “Als jij het niet doet, dan doe ik het”, zei hij tegen me. Ik vervloekte hem hardop, lachend maar wel met vuurspugende ogen.

Hij probeerde me niet in de weg te zitten. Hij prikkelde me omdat hij me al jaren kende, en wist wanneer een goed idee een goed idee was. Hij wist ook dat ik nogal competitief ben, en kende precies het knopje om op te drukken om mij in actie te laten komen. Ik wilde eerst nog een beetje nadenken en marktonderzoek doen, maar hij vond dat ik niet hoefde te wachten. Hij was ook een beetje jaloers op de naam van de training omdat hij zelf ook een bestseller-auteur is.

Ik wist eigenlijk ook wel dat ik hier niet lang over hoefde na te denken. En geprikkeld door die masterminder heb ik toen diezelfde dag nog mijn team opdracht gegeven om die domeinnaam te registreren, en de lancering van de nieuwe training in te plannen. Een paar weken later verkocht ik BusinessBoek Bestseller voor de allereerste keer – nog voordat ik ook maar één trainingsvideo had opgenomen  – en er meldden zich direct 55 klanten aan.

Het is nu een van mijn meest gevolgde en succesvolste trainingen. En ik ben hem zeker 6 maanden eerder gaan verkopen dan ik zonder die ene ‘irritante’ masterminder had gedaan die wist waar mijn knopje zat om op te drukken.

Masterminders maken het je niet makkelijker. Na verloop van tijd ken je elkaar in de groep zó goed, dat het wel een therapiegroepje lijkt, maar dan 100% op business gericht. Masterminders kennen je op sommige punten beter dan ze jou thuis kennen.

Deelnemers stappen daarom ook niet in een mastermind om gezellig een paar uurtjes te keuvelen over hun business en lief voor elkaar te zijn. Ze komen meerdere keren voor 2 dagen naar een prachtige plek en worden daar in de watten gelegd, terwijl ze elkaar gek maken en soms keihard confronteren.

De Nummer 1 Mastermind die ik in mei start, is niet voor ondernemers die behoefte hebben aan hand holding. Ook niet voor wie een nieuwe training zoekt. Ik stel een groep samen van alleen klanten die willen implementeren, die geen zin hebben om hun beurt te wachten in vragensessies bij een online training, en die terughoudend zijn om in een groep te stappen omdat ze te vaak hebben meegemaakt dat ze het beste jongetje of meisje in de klas zijn. Ze willen alleen in een groep als ze zeker weten dat ze daar met peers in zitten, en niet met droeftoeters, starters, worstelaars of takers.

De Nummer 1 Mastermind is invitation-only en alleen toegankelijk voor de toppers onder mijn klanten. Daarmee bedoel ik ondernemers die al de bekendste naam in hun markt zijn, of daar dicht in de buurt zitten. Die minimaal 3 ton omzet maken per jaar. Die al goed bezig zijn met hun marketing. Maar die zichzelf ook zo goed kennen dat ze weten dat hun copywriting, hun marketing en hun sales nog zó veel beter kunnen. Als ze maar een groep hadden met streng geselecteerde andere masterminders, en als ze maar intensieve coaching en contact hadden met mij.

Van de beschikbare 10 plekken in de Nummer 1 Mastermind zijn er nog maar 4 over, en de komende week heb ik verschillende belafspraken met kandidaten in mijn agenda. De belafspraak is de laatste stap in een selectieproces waarin ik check of een ondernemer een match is met het profiel van de andere ondernemers in de groep. Aan het eind van het gesprek beslis ik of ik je uitnodig voor de mastermind of niet.

Wil jij ook met me in gesprek over de Nummer 1 Mastermind, antwoord dan op deze mail. Mijn team laat je dan weten welke informatie ik van je nodig heb voordat ik besluit of het zin heeft dat je met me gaat bellen.

Misschien spreek ik je binnenkort, maar misschien ook niet.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: