Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo gaan klanten juichen als jij het veld in komt

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zaterdagmiddag zat ik met puberzoon op de tribune bij FC Utrecht – Cambuur, en na 11 minuten spelen koekeloerden we al tegen een 0-2 achterstand aan.

Met alle seizoenkaarthouders waren we blij om eindelijk weer in het stadion te zitten, maar dan hoop je wel op een ander wedstrijdverloop.

We hebben een Griekse spits van 1.38 meter lang en dat jochie werkt hard, maar soms komt hij wel wat lengte tekort in het strafschopgebied.

De trainer keek het een halfuur aan en liet toen Henk Veerman warmlopen, onze nieuwe spits. Die kwam in de afgelopen winterstop over van Heerenveen omdat de Friezen vonden dat bij hem ‘de prik uit de cola’ was.

Veerman is 2.01 meter en is daarmee de langste speler van de eredivisie. Hij liep warm voor de harde kern op de Bunnikside en daar ging een gezang op: “Henkie Veerman, je bent een held!”. Terwijl hij nog geen minuut voor ons had gespeeld.

Onder luid gejuich viel de Volendamse ‘laantoarenpoal’ in. En verdammt, nog voor de rust gaf hij de voorassist voor de 1-2 en veroorzaakte hij zoveel onrust in het strafschopgebied dat ook de 2-2 viel.

Toen hij in de tweede helft zelf de winnende 3-2 maakte was de invalbeurt van een nieuwe cultheld compleet. Maar dat kwam niet alleen door wat hij op het veld had laten zien. Zijn instant populariteit bij het Utrechtse publiek dat een beetje de neiging heeft tot klagen en zuurpissen, kwam door de interviews die hij vooraf had gegeven.

Vroeger als jonge amateurvoetballer had hij in Volendam een vriend die net als hij profvoetballer wilde worden. Die vriend was fan van FC Utrecht en het was zijn droom om daar ooit te gaan spelen. Toen het duidelijk werd dat hij nooit het profvoetbal zou halen, was hij zo teleurgesteld dat hij zichzelf van het leven beroofde.

Henk had na zijn dood gesprekken met de ouders van zijn vriend. Hij sprak met hen af dat hij er alles aan ging doen om ooit in het shirt van FC Utrecht te spelen, om zijn vriend te eren.

Daarom was hij voor de harde kern al een held vóórdat hij inviel. Door het verhaal wat over hem verteld was.

Fans van de club weten namelijk 3 dingen over hem:

  1. Het is zijn droom om hier te zijn.
  2. Hij zit emotioneel in de wedstrijd.
  3. Geen enkele andere speler is zoals hij.

En zo wil je ook dat het gaat in jouw markt. Je wilt dat er een verhaal over jou bekend is waardoor klanten een paar dingen over jou weten. Een paar dingen waardoor je al een held bent voordat ze jou hebben ontmoet.

Denk eens na welke 3 dingen klanten over jou aan elkaar vertellen waardoor je een voorsprong hebt op je concurrenten. Dingen waardoor klanten veel liever met jou gaan werken dan met een ander.

Kun je geen 3 dingen bedenken, dan heb je nu waarschijnlijk een achterstand op je concurrenten in plaats van een voorsprong.

Om de conversatie te beïnvloeden die mensen in jouw afwezigheid over jou hebben, kun je 9 dingen doen. Het zijn 9 dingen die met copywriting te maken hebben, want het gaat om wat je over jezelf bekend maakt.

Ik heb een masterclass gemaakt waarin ik de 9 copywriting-formules om je concurrenten irrelevant te maken uitleg aan de Members van Het Lab. Vandaag is het deadline-dag, want we sturen de masterclass vanmiddag om 17.00 uur naar de drukker. Als we vanmiddag om 12 uur even een luchtalarm laten afgaan, dan weet je dat er nog maar een paar uurtjes over zijn om je membership te starten.

Als je eigenaar wilt worden van die 9 formules, meld je dan aan als nieuwe Member van Het Lab Fast Lane. Dat doe je hier: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Dan krijg je niet alleen een envelop in de bus met daarin 9 copywriting-formules om je concurrenten uit te gummen in het hoofd van je klanten, maar ik ga ze ook samen met jou en de andere Fast Lane Members deze maand nog persoonlijk toepassen in jouw business. Zodat je op je website, in je nieuwsbrieven en op andere plekken voortaan dingen zegt waardoor er een gejuich opgaat als jij het veld in komt.

See you on the inside,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: