Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De kortste weg naar het hart van je klant

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In het Engels heten ze ‘packing peanuts’, in het Nederlands ‘opvulchips’. Het zijn van die piepschuimen flubbeltjes die webshops in een verzenddoos gooien om een kwetsbaar artikel te beschermen tijdens het transport. Dan raakt de glazen vaas die jij besteld hebt niet beschadigd onderweg.

Ze zijn niet echt van piepschuim, want dat mag niet meer. Ze zijn nu composteerbaar omdat ze van mais gemaakt zijn. Wat niet iedereen weet, is dat die dingen ook speelgoed zijn voor kleine kinderen.

Wie dat wel weten, zijn de ouders van kleine kinderen. Want die betalen bij de speelgoedwinkel ruim 13 euro voor een heel klein doosje van maar 54 gram Playmais, zoals die flubbeltjes daar opeens heten.

Kinderen kunnen hele creaties maken van Playmais, omdat ze aan elkaar plakken als je ze een beetje nat maakt.

Die webshops hebben het dus niet zo gek bekeken als ze een artikel verzenden en de doos opvullen met een heleboel gratis Playmais. Want de ontvangers kunnen daarmee dan kleine kinderen in hun omgeving blij maken – en als het even meezit heeft de klant zelf kleine kinderen.

Er zijn bijna geen directere wegen naar het hart van een klant dan via hun kinderen. Bedenk zelf ook eens iets leuks wat je voor het kind van je klant kan doen om daarmee je klant voor je te winnen. Je scoort daar veel punten mee en het is leuk om over na te denken.

Wat het ook doet, is jou een concurrentievoordeel geven. Die webshop weet bijvoorbeeld al dat klanten die onverwacht een hele grote doos gratis playmais-opvulchips cadeau hebben gekregen, waarschijnlijk de volgende keer weer bij hen gaan bestellen.

Wel kan hun concurrent heel makkelijk kopiëren wat ze doen en ook mais-opvulchips gaan gebruiken als verpakkingsmateriaal.

Er zijn ook manieren om je van concurrenten te onderscheiden die niet zo makkelijk te kopiëren zijn. Die hebben namelijk te maken met de woorden die je gebruikt om klanten te overtuigen: met je copywriting dus.

Ik heb 9 subtiele manieren opgeschreven om in de copywriting voor op je website of in je marketingmaterialen dingen te zeggen waardoor klanten geen aandacht meer hebben voor je concurrenten.

Jouw woorden brengen de alternatieven waaruit ze kunnen kiezen terug tot nul. Je klanten zien namelijk in: Ik hoef niet verder te kijken, want de oplossingen van anderen zijn inferieur.

De 9 copywriting-formules om concurrenten irrelevant te maken in het hoofd van je klanten staan klaar om naar de drukker te gaan. Maandag om 17 uur gaat de opdracht de deur uit en dan worden ze gedrukt voor de Members van Het Lab.

Wil je de copywriting-formules in handen krijgen, start dan dus op tijd je membership van Het Lab Fast Lane. Dan ga ik deze maand met jou en de andere Fast Lane Members in één middag de formules toepassen in jouw business. Je wordt daardoor niet alleen beter in copywriting, maar je hebt je concurrenten ook meteen uitgegumd in het hoofd van je klanten door de teksten op je site en in je nieuwsbrieven een beetje aan te passen.

Member worden van Het Lab Fast Lane doe je hier: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

PS

Heb je mijn nieuwe boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’ nog niet besteld? Ga dan naar https://managementboek.nl/boek/9789089656124/nummer-1-aartjan-van-erkel

Had je ‘m daar al gekocht, dan staat hij mede dankzij jou op dit moment op #1 in de Managementboek Top 100. TNX!

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: