Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wat doe je tegen een concurrent die niet echt bestaat?

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Volgende week leg ik aan mijn Lab Members uit welke 9 manieren er zijn om concurrenten uit te gummen in het hoofd van hun klanten.

Dus hoe je er met je eigen woorden voor zorgt dat mensen alleen jouw aanbod nog serieus nemen, en geen aandacht meer hebben voor de alternatieven.

Bij alternatieven stellen ondernemers zich dan meestal Martin uit Amsterdam voor, of Henriët uit Breukelen. Dus andere ondernemers die ook op jouw klanten vissen.

Maar er is nog een andere kaper op de kust die je klanten kan kosten. Een escape waardoor klanten kiezen voor een alternatief, en niet kiezen voor jou.

Die andere kaper op de kust is geen ondernemer die ongeveer hetzelfde aanbiedt als jij. En ik heb het ook niet over ondernemers die iets compleet anders aanbieden dat mensen in plaats van jouw aanbod overwegen.

Nee, die andere concurrent die jou omzet kost is:

Niks doen.

Dus dat je klanten gewoon alles lekker zo laten zoals het is. En geen zaken met jou doen. Het brein van klanten heeft daar vaak zelfs een voorkeur voor. Niet in beweging komen is namelijk veiliger dan je situatie veranderen.

Stel dat jij een dienst hebt of een training waardoor hun leven een stuk beter kan worden als ze goed naar jou luisteren. Hun business wordt bijvoorbeeld beter, hun relatie wordt beter, hun gezondheid wordt beter, iets wordt er beter.

Dan is hun conservatieve brein toch wat wantrouwig. Want als je klanten iets proberen te veranderen in hun leven, dan weten ze niet zeker wat ze krijgen. Terwijl ze nu wel weten wat ze hebben. Het onderbewuste brein probeert jou te laten overleven, en vindt het dus veiliger om niet in beweging te komen. Psychologen noemen dat de status quo bias, en die verklaart waarom klanten soms zo lang twijfelen.

Je hebt dus echte concurrenten, maar ook concurrenten die geen lichaam hebben en die helemaal niet bestaan.

Hoe je die allemaal irrelevant maakt door de juiste woorden te gebruiken op je website en in je marketing, is het onderwerp van de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab. Ze krijgen 9 copywriting-formules waarmee jij de enige serieuze optie wordt voor klanten, zelfs voor hun voorzichtige onderbewuste brein.

We sturen de formules aanstaande maandag naar de drukker. Maandag is ook de deadline om je membership van Het Lab Fast Lane te starten. In februari pas ik dan samen met jou en de andere Fast Laners in één middag de formules toe in jouw business. Je wordt daardoor niet alleen beter in copywriting, maar je hebt je nieuwe skills meteen ook verwerkt in wat er op je site en in je nieuwsbrieven staat.

Dit is de link om je membership van Het Lab Fast Lane te starten: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

See you inside,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: