Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Burgers

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

“Behalve 40.000 beroepsmilitairen werken er ook 16.000 burgermedewerkers bij Defensie”, staat er op de website Werken bij Defensie.

Militairen maken dus duidelijk verschil tussen ‘wij’ en ‘zij’: mensen buiten de krijgsmacht zijn ‘burgers’. En die beschermen zij dan weer, he?

Jij bent zelf waarschijnlijk ook een compleet ander slag dan ‘burgers’. Een burger is iedereen die geen ondernemer is.

Misschien ben jij die business zelfs wel gestart omdat je de burgers een beetje saai vindt en voor jezelf meer opwinding en meer vrijheid wilt.

De ondernemers die ik ken, zijn de creatiefste, mafste en extreemste mensen die ik ken.

Maar er is iets vreemds aan de hand, want diezelfde creatieve leipo’s doen marketing voor hun business die hartstikke saai overkomt.

Er is een epidemie van saaiheid in dit land van allemaal ondernemers die braaf elkaar nadoen en saai aan het mompelen zijn in hun contentmarketing.

Bijvoorbeeld door hun nieuwsbriefabonnees te overladen met productinformatie, nieuws en tips.

Ik had het over die saaie marketing van ondernemers met Jacarrino Dost van de Advertising Heroes podcast. Hij interviewde me vrijdag over mijn nieuwe boek dat zojuist is verschenen: Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven

De meeste ondernemers zijn leuker dan hun marketing, en hij vroeg me om wat voorbeelden te geven. Ik vertelde toen een verhaal over onder andere de teksten die je in kledingwinkels op t-shirts en sweaters kunt lezen, en de slogan van de bakker bij mij op de hoek.

We hebben het ook gehad over Rolex-horloges, gek denken en stoppen met pielen aan je ding.

We hebben gelachen tijdens onze podcast op het tijdstip van de vrijmibo, en je kunt ons beluisteren door in je podcast-app zoals Spotify of Apple Podcasts te zoeken naar aflevering 123 van Jacarrino’s Advertising Heroes podcast.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: