Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo word je een content-machine

Aartjan van Erkel

in Uncategorized

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de biografie Oerend hard beschrijft journalist Jos Palm de kinderjaren van Bennie Jolink. De reden dat ik dat boek aan het lezen ben, is dat ik 18 jaar geleden als vader van onze pasgeboren baby het nummer Oerend hard als slaapliedje zong. Dat was een van de liedjes waar mijn dochter rustig van werd, en ik weet de tekst nog steeds uit mijn hoofd.

“Naar de motorcross op het Hengelse zand,
de hoender en de vrouwluu stoven aan de kant.
Bertus op zien Norton en Tinus op de BSA” .

Voorman Jolink van de spruitenrockband Normaal groeide op als een superdruk jongetje in het dorpje Hummelo in de Achterhoek. Pa en moe hadden een verfwinkel, en vader Jolink werd ook ingehuurd als huisschilder. Onder andere door de 2 kruideniers in het dorp. Die dubbele klandizie betekende voor het gezin Jolink dat ze door het dorp moesten sluipen om boodschappen te doen, vertelt Ben’s zus Aleid in Oerend hard:

“We kochten om beurt bij de een en de ander. Maar dat mochten ze niet weten. Dus moest ik achter café De Karper langs naar de ene kruidenier lopen zodat de andere, die zijn winkel tegenover De Karper had, je niet zag langskomen met een tas vol koffie, thee en suiker. Want dat kon niet, het waren beide goede klanten, wij schilderden bij allebei.”

De situatie van de Jolinks herken ik uit mijn eigen tienerjaren in de jaren ‘80, toen mijn ouders ook een verfwinkel hadden op een winkelcentrum in Breda. Alle winkeliers waren daar ook elkaars klanten.

Mijn zusje en ik werden geacht om de ongeschreven regels binnen de winkeliersvereniging te respecteren. We kregen dus scheve gezichten van onze ouders als we bijvoorbeeld in onze puberteit eens een keer schoenen kochten in het centrum van Breda in plaats van bij de schoenenwinkel op het plein. Want als de schoenenman verf nodig had, kwam hij ook bij ons. Zo deed je dat.

Benauwende sociale verplichtingen zoals gedwongen winkelnering horen er gewoon bij in een kleine markt met allemaal ondernemers die verstrengelde belangen hebben, zoals de winkeliersvereniging waar mijn ouders lid van waren.

Misschien heb je in jouw branche of markt ook wel te maken met benauwende verplichtingen die schijnbaar onvermijdelijk zijn en die niet altijd lekker voelen. Zoals strenge wetgeving van de overheid, eisen die de branchevereniging aan je stelt, tradities die absoluut not done zijn om te doorbreken, arbeidsintensieve processen die je dwingen om een fors aantal werknemers in dienst te houden met alle problemen van dien, of bederfelijke waar met een hoge inkoopprijs die je om de haverklap in de afvalcontainer moet mikken.

Zulke frustrerende en kostbare beperkingen kun je in veel gevallen omzeilen als je ervoor kiest om een deel van je inkomsten te gaan binnenhalen via een ander verdienmodel.

In de masterclass voor de Members van Het Lab geef ik ze deze maand formules voor zo’n verdienmodel: expertise-marketing. Met die formules krijg je er een stuk business bij dat zo simpel en winstgevend is dat het bijna te goed lijkt om waar te zijn. En waarbij je vrij bent van benauwende verplichtingen.

Ik laat je in de masterclass namelijk zien hoe je van de doener in je business de maker in je business wordt.

Als maker is jouw output niet langer bluswater voor alle brandjes die je voor iedereen denkt te moeten uitmaken, maar je output is extreem waardevolle content waardoor jouw status als ondernemer als een raket stijgt en waardoor datgene aan jou wat het meeste geld waard is – de inhoud van je kop – uitgemolken wordt voor wat het waard is. Onder de streep hou je dan als je het slim doet veel meer geld over aan je business dan je nu doet.

We gaan het in deze masterclass niet hebben over het schrijven van e-mailnieuwsbrieven, advertenties of verkooppagina’s. Daar heb ik in eerdere masterclasses al wel een paar keer formules voor gegeven, maar dat is niet het onderwerp van deze maand. Dit is dus geen aflevering over contentmarketing of sales-pages, maar juist over betaalde content die je verkoopt als producten.

De formules om een content-machine te worden, sturen we vanmiddag om 17.00 uur naar de drukker. Als Member heb je geen toegang tot afleveringen van voor de startdatum van je membership. Dus om de formules in bezit te krijgen, is dit het moment om op de crossmotor te stappen en de modderkluiten te laten vliegen om je nog nét op tijd aan te melden:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: