Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Zo doe je dat: je ziel verkopen aan de duivel

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de Amerikaanse hysterische cult-tabloid Weekly World News – al 15 jaar alleen nog maar online te lezen maar nog altijd volgens eigen slogan ‘The World’s Only Reliable News’ met recente headlines als ‘Swedes Invent Anti-Freeze for Humans’ en ‘Werewolf Escapes from Alabama Prison’ – publiceerde ooit het artikel ‘How to Sell Your Soul to the Devil’.

Wie zijn ziel verkoopt, doet dat meestal in ruil voor een leven van jeugd, vrijheid, lust of rijkdom. Hoe je dat voor jezelf regelt? Nou, ga er maar even voor zitten want je ziel verkopen doe je dus in 4 stappen:

1. Bied jezelf op de juiste manier aan

De journalist raadpleegde voor het artikel ene Dr. Rex Touth, ‘’’’’expert ’’’’ in satanische rituelen en auteur van het boek ‘How to Negotiate Unholy Contracts’. Hij adviseert: sluit jezelf op in een kamer, en zeg: “Satan, ik roep u aan. Mijn ziel is te koop, voor de juiste prijs. Hij is van hoge kwaliteit.” Het kan zijn dat je tientallen, zelfs honderden pogingen nodig hebt, maar uiteindelijk zal hij verschijnen.

2. Onderhandel vanuit bovenliggende positie

Realiseer je goed hoe desperate de duivel is om je ziel in handen te krijgen, adviseert Dr. Touth. Je ziel is puur goud voor hem. Laat hem het eerste bod doen, en kom dan terug met een hoger bod.

3. Onderhandel de best mogelijke deal

Je gaat hiervoor eeuwig branden in de hel, dus ga alleen voor het allerbeste. Hoe slecht je er nu ook aan toe bent, zet zo hoog mogelijk in. Als je eenzaam bent en denkt dat niemand ooit van je zal houden, zeg dan niet: “Ik wil de mooiste vrouw op aarde en ik wil dat ze halsoverkop verliefd op me is”, maar zeg: “Doe er trouwens nog maar 100 andere mooie vrouwen bij, zodat ik altijd lekker wat te kiezen heb”.

4. Eis een clausule voor verlenging van je leven

Als je het niet vraagt dan zegt de duivel het niet tegen je, maar de maximale lengte van een jeugdig en welvarend leven voordat je naar de hel gaat is 300 jaar. Neem dus geen genoegen met maar 80 jaar genieten, en eis de volle 300 jaar.

Weet je dat ook weer. Maar misschien wist je allang wat het is om je ziel te verkopen aan de duivel, omdat veel ondernemers die keuze al vroeg in hun loopbaan maken.

Ze kiezen voor een leven waarin ze gaan voor vrijheid en rijkdom en zetten daarvoor al het andere aan de kant. Ondernemers zijn ondanks hun droom van vrijheid het deel van de bevolking dat het hardste werkt, de minste tijd heeft voor hun kinderen, de grootste financiële problemen meemaakt in hun leven en het vaakst in echtscheidingen terechtkomt.

De reden van hun problemen is dat ze hebben gekozen voor een vak waar ze gek van zijn maar dat ze uiteindelijk verslindt doordat ze moeten voldoen aan eisen – vaak alleen bestaand in hun eigen hoofd – waarvoor ze andere belangrijke dingen in hun leven moeten opofferen.

Ze verkopen hun uren, dagdelen, hun ziel aan de duivel of hun lichaam aan de hoogste bieder. Ze halen avonden door, offeren weekends op, of maken hun handen vuil. Waarna ze alsnog tegen een omzetplafond aanbotsen, doordat er ondanks al hun harde werk geen rek meer zit in hun verdienmodel – behalve als ze bereid zijn om er nog meer tijd, bloed en zweet in te stoppen.

Het houdt een keer op, en het houdt dan vaak ook écht op voor ondernemers – die meer dan andere bevolkingsgroepen bereid zijn om zichzelf over de kling te werken.

En toch bestaat er een alternatief. Er is een manier om een hoger netto inkomen binnen te halen dan je nu doet, terwijl je een grotere vrijheid kent dan je nu voor mogelijk houdt.

En dat is door niet meer de doener te zijn in je business, maar de maker.

Met het verdienmodel van expertise-marketing wordt de waarde die jij zelf hebt in je business veel hoger doordat je eindelijk kunt focussen op je unieke vaardigheid. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over 90 procent van de dingen waar je nu dagelijks je hoofd over breekt.

Je output is dan niet langer bluswater voor alle brandjes die je voor iedereen denkt te moeten uitmaken, maar je output is extreem waardevolle content waardoor jouw status als ondernemer als een raket stijgt en waardoor datgene aan jou wat het meeste geld waard is – de inhoud van je kop – uitgemolken wordt voor wat het waard is, waardoor je als je het slim doet onder de streep veel meer geld overhoudt aan je business dan je nu doet.

Zonder je ziel te hoeven verkopen.

In de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab geef ik je de formules om een lucratieve positionering te krijgen in je markt waardoor je iets kunt verkopen dat schaalbaar is en waarvoor klanten bereid zijn om de hoofdprijs te betalen: content.

De enige voorwaarde om dit te kunnen doen, is goed zijn in je vak. Ben je dat, dan kun je dit.

De masterclass met de formules om niet meer de doener te hoeven zijn in je business en de maker te worden, gaat aanstaande maandag naar de drukker. Na maandag is het niet meer mogelijk om de masterclass nog in handen te krijgen, want als Member krijg je geen toegang tot eerdere afleveringen.

In de Fast Lane-sessie ga ik samen met jou in één middag de formules toepassen in jouw eigen realiteit, zodat je het nieuwe verdienmodel meteen ook implementeert.

De link om vanaf komende maand de eerste stap te zetten om je business te transformeren, is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Wie weet zie ik je daar.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: