Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Jouw Japanse baas

Aartjan van Erkel

in Online trainingen verkopen

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je in Japan zou werken voor een Japanse werkgever, dan moet je waarschijnlijk eventjes wennen aan de lokale werkcultuur op kantoor.

Veel Japanse werkgevers verwachten dat hun werknemers elke week 80 tot 100 uur werken. Een groot deel van dat overwerk is onbetaald.

Na een lange werkdag is het voor werknemers op kantoor not done om naar huis te gaan als de meeste van hun collega’s nog aan het werk zijn. En ze wachten sowieso met naar huis gaan zolang hun baas nog op kantoor is.

Je vakantiedagen neem je maar voor maximaal de helft op, uit angst dat je baas zijn wenkbrauwen optrekt als jij meer vakantie neemt dan je collega’s.

Werken voor een Japanse baas is zo zwaar, dat er een treurig verschijnsel is ontstaan dat karoshi heet: mensen die zichzelf letterlijk dood werken.

Door de terreur van de Japanse bazen is het vrij gebruikelijk om kantoorwerkers te zien die pas naar huis gaan met de allerlaatste metro van de avond.

Als je dit allemaal nogal extreem vindt, realiseer je dan dat jij misschien ook wel een Japanse baas hebt.

Hoezo, je bent toch eigen baas?

Precies, grote smurf.

Ondernemers zijn vaak de slechtste bazen voor zichzelf.

Ze beschouwen hun eigen uren als werk dat geen geld kost. Als je zo denkt, dan ben je onbetaald aan het overwerken voor de Japanse baas die je zelf in je hoofd hebt gecreëerd.

Ondernemers betalen zichzelf daardoor slechter dan hun personeel.

Ze genieten zelden echt van hun eigen business, want hun Japanse baas zit ze voortdurend op hun kop dat ze het niet goed doen, en klaagt dat ze niet hard genoeg werken en te weinig kwaliteit leveren.

Zou het niet een stuk relaxter zijn om de Japanse baas in je hoofd op het vliegtuig naar Tokyo te zetten, en heel anders naar je eigen werk in je business te kijken?

Zou het niet lekker zijn als de waarde die jij zelf hebt in je business veel hoger wordt doordat je nou eindelijk eens zou kunnen focussen op je unieke vaardigheid, in plaats van je zorgen te maken over 90 procent van de dingen waar je nu dagelijks je hoofd over breekt?

Dat is mogelijk als je stopt met het werken als doener in je business, en begint te werken als de maker. Niet de maker in de goddelijke zin met een hoofdletter M. Nee, gewoon letterlijk dingen maken die je leuk vindt om te maken, in plaats van drukdruk zijn met managen.

Jouw output is dan niet langer bluswater voor alle brandjes die je voor iedereen denkt te moeten uitmaken, maar je output is extreem waardevolle content waardoor jouw status als ondernemer als een raket stijgt en waardoor datgene aan jou wat het meeste geld waard is – de inhoud van je kop – uitgemolken wordt voor wat het waard is, en dat is als je het slim doet onder de streep veel meer geld overhouden aan je business dan je nu doet.

Dat is je leven als je in je business wat meer de maker wordt.

In de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab, geef ik ze komende maand formules om zulke content te maken. Zodat ze iets te verkopen hebben dat van hen een maker maakt, in plaats van een doener.

Zodat je een lucratieve positionering krijgt in je markt door expertise-producten te verkopen die schaalbaar zijn en waarvoor klanten bereid zijn om de hoofdprijs te betalen.

Aanstaande maandag sturen we de nieuwe masterclass naar de drukker, die precies genoeg exemplaren drukt en dan verstuurt naar de Members. Wil jij bij de ontvangers zitten van de nieuwe masterclass, zorg dan dat je voor maandag 17 uur Member bent en meld je aan via deze pagina:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: