Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Schurend feit over marketing waar de moraalridders door aangaan

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Schurend feitje, vorige week gefactcheckt door de redactie van EenVandaag:

Een startende cliniclown krijgt honderden euro’s meer salaris per maand dan een ervaren verpleegkundige.

Voordat je het piepende roestige harnas van de moraalridder aantrekt, zou je moeten bedenken waaróm knakkers met een rode neus en schoenmaat 71 elke maand zo veel knaken gestort krijgen op hun rekening.

Waarom vindt de markt het werk van de nar blijkbaar meer geld waard dan het Echte Werk door de handen aan de bedden?

Dat komt door de gepercipieerde waarde van entertainment. Die is hoger dan de gepercipieerde waarde van de leverancier van de meeste deliverables.

De deliverable van de verpleegkundige is het aanprikken van het infuus, het geven van de medicijnen en het verschonen van de wond.

Of in jouw geval misschien: het geven van de training, het verlenen van de dienst, het schrijven van het advies.

Maar als je alleen maar bezig bent met je deliverable, dan vergaat jou uiteindelijk hetzelfde lot als de verpleegkundige.

Dat is de harde realiteit waar moraalridders door aangaan maar die onvermijdelijk is, hoe hard je ook prikt met je botte lans.

Als ondernemers alleen maar hun dienst of hun training of hun ding aan het verbeteren zijn, dan verliezen ze uiteindelijk klanten.

Je wordt dan gewaardeerd als een kundige professional, maar je bent te makkelijk inwisselbaar. Dat komt doordat je klanten te weinig fascinatie voelen.

Het is dan lastig om grote aantallen klanten jarenlang bij je te houden.

Als je denkt dat je puur met je dienst/training/advies interessant genoeg bent om een jarenlange fascinatie op te roepen, think again.

Uiteindelijk voel je de koude douche als klanten bij je weglopen. Ja, zelfs die ene klant. Ze hebben het wel gezien.

Als ik je iets toewens is het dat je de code kraakt om klanten voor het leven te krijgen.

Mensen die zelfverklaarde ‘fans’ zijn van jouw personality en jouw stijl. Die elke keer bij je terugkomen en er nooit genoeg van krijgen.

Mocht je daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken: personality in copywriting het onderwerp van de nieuwe masterclass die ik volgende week stuur naar de Members van Het Lab.

Wat mijn Members ontdekken in november is de manier om ‘verpleegkundige en cliniclown’ ineen te worden.

Dit is de tweede keer dat ik een masterclass heb gemaakt over personality in copywriting, en de eerste keer was de populairste masterclass tot nu toe in de bijna 3 jaar die Het Lab bestaat.

In deze gevorderde sessie laat ik je zien:

  • Hoe je voorkomt dat trouwe klanten opeens weglopen, naar het volgende bright shiny object, iets nieuws waardoor ze meer aangaan, iets wat ze meer interesseert dan wat jij verkoopt, of gewoon naar iemand die goedkoper is.
  • Hoe je switcht van geld verdienen met transacties naar geld verdienen met relaties
  • Hoe jij schrijft met meer personality, zelfs als je introvert bent of in een saaie, droge of technische markt zit
  • Hoe je schrijft op een manier die voor jou heel natuurlijk aanvoelt terwijl klanten opeens aan je lippen hangen.

Dit is geen masterclass over alleen maar e-mailmarketing. We gaan het namelijk hebben over iets dat dieper gaat en jouw identiteit als ondernemer bepaalt én hoe goed je in staat bent om de komende tientallen jaren je beste klanten te behouden.

Personality toevoegen is NIET: de clown uithangen. Dat is een trucje dat even lang houdbaar is als vers brood.

Het is iets heel anders. Daarvoor heb je alle ingrediënten al in huis, alleen gebruik je ze nog niet.

De link om de masterclass in handen te krijgen voordat de deadline verstrijkt is:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: