Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je voorkomt dat je business steeds leegloopt

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je zet de kraan uit en zakt achterover.

Op de rand van het bad ligt je boek te balanceren. Voorzichtig pak je het beet, uitkijken dat je hem niet in het badwater laat vallen.

Je zakt onderuit, totdat het enige dat nog boven het water uitsteekt je hoofd en je knieën zijn.

Je voelt al je spieren ontspannen in het snoeihete water, en je verdwijnt in je boek.

Na een minuut of vijf lezen merk je opeens dat je het koud begint te krijgen.

Je kijkt over de rand van je boek heen en ziet dat niet meer alleen je knieën boven het water uitsteken, maar ook de rest van je benen. Shidt, je ligt nog maar in de helft zoveel water als daarnet.

Je voelt onder water naar de stop van het bad. Na een tijdje rondvoelen vind je hem, en natuurlijk zit hij er maar half in.

Zuchtend duw je het rubberen geval goed diep in de afvoer, en zet daarna de warme kraan weer vol open. Even je badje bijvullen.

Je droogt je hand af aan je haar, anders wordt je boek nat, en leest verder.

In je business kun je ook opeens ontdekken dat je warme bad leegloopt. Je hebt een lekkere omzet, maar toch loopt je business steeds leeg. Je probleem is dat je klanten steeds weglopen, waardoor je iedere keer achter nieuwe klanten aan moet.

Dit is de realiteit van de meeste ondernemers. Ze behouden hun klanten niet – of maar een paar jaar – en ze moeten de kraan altijd vol open hebben staan want anders stroomt hun omzet weg.

Als je verkoopt wat in je hoofd zit, vind je het misschien eigenlijk wel logisch dat je klanten na een paar jaar vertrekken. Want je hebt dan wel een hoop interessante kennis en ervaring in je kop zitten, maar als je dezelfde klant een paar jaar hebt gecoached, getraind of geadviseerd dan ben je eigenlijk ook wel een beetje uitgepraat met ze. Dan is het in jouw ogen ook gewoon tijd voor nieuwe klanten met wie je van voren af aan kunt beginnen.

Maar hoewel het misschien voor jou wel een gegeven lijkt dat je nou eenmaal altijd afhankelijk blijft van nieuwe klanten voor je omzet, is het wel degelijk mogelijk om je omzet juist voor het grootste deel aan de achterkant te maken. Met investeringen die worden gedaan in de jaren nadat de klant is binnengekomen en voor het eerst een bedrag bij je heeft uitgegeven.

Voor het veel langer behouden van je klanten bestaat een formule, en die formule bespreek ik met de Members van Het Lab in november in een nieuwe masterclass.

Daarin leg ik ze uit hoe ze een element gebruiken dat in films wordt gebruikt door de grootste box office-successen uit Hollywood, in de meest gebingede series van Netflix, en in de bestverkopende romanseries uit de geschiedenis.

Het is een element uit de showbusiness dat ondernemers nog maar zelden gebruiken en als ze het al op hun radar hebben dan doen ze er te weinig mee.

Terwijl je met dit element in je copywriting klanten bij je kunt houden die anders al jaren geleden zouden zijn weggelopen.

Als je deze week Member wordt, ben je nog op tijd om de masterclass in je bezit te krijgen. In de sessie met de Fast Lane Members van Het Lab ga ik dit nieuwe element ook meteen implementeren in hun marketing, zodat ze voortaan de stop in hun bad hebben zitten en simpel voorkomen dat hun water wegloopt.

De pagina waar je van je business een warm bad maakt is

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail