Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Verkoop de verslavendste drug die er is

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

De horror-schrijver Dean Koontz schreef in 2003 het boek Odd Thomas.

Dat boek heeft hem vervolgens gedwongen om iets te doen wat hij nog nooit eerder had gedaan.

De hoofdpersoon in de roman is Thomas: een twintigjarige kok in een restaurant, die de doden kan zien.

En de doden praten tegen Thomas. Ze vertellen hem bijvoorbeeld wie hun moordenaar is geweest.

In 12 jaar tijd zijn er 6 Odd Thomas-boeken verschenen. Alleen: Dean Koontz is nooit van plan geweest om meer dan 1 boek over dit personage te schrijven.

Want hij vindt het leuker om steeds nieuwe hoofdpersonen te bedenken.

Maar nadat de eerste Odd Thomas was uitgekomen, kreeg hij een telefoontje van zijn uitgever.

Die zei:

“Dean, we krijgen duizenden mails van mensen die vragen wanneer het volgende boek over Odd Thomas uitkomt. Dus wanneer ga je de volgende schrijven?”

Ze hadden het boek alvast in pre-order op Amazon gezet. Er kwamen meer dan 100.000 bestellingen binnen, waardoor Koontz zijn gewoonte moest doorbreken en begon aan het volgende boek uit wat een hele serie zou worden.

Als een personage eenmaal een hit is, dan is er geen houden meer an.

Er zijn personages bekend die tientallen jaren hun aantrekkingskracht hebben behouden.

De James Bond-cyclus loopt al 59 jaar.

Mijn favoriete personage is Sherlock Holmes, die door Conan Doyle in de 19e eeuw moest worden opgewekt uit de dood nadat hij hem in de Reichenbachwaterval had laten vallen samen met zijn aartsvijand professor Moriarty.

Want de auteur had het wel een beetje gezien en wilde andere dingen gaan doen. Maar de lezers bleven jarenlang vragen om meer.

Matt Damon overweegt om weer terug te komen voor tóch nog een Jason Bourne-film.

Binge-watchen van series is voor veel mensen een normaal onderdeel van hun leven.

Het is allemaal bewijs voor een simpele conclusie:

Een goed personage is de verslavendste drug die er is.

En met goede personages worden al eeuwenlang gigantische bedragen verdiend.

Je weet uit eigen ervaring hoe verslavend deze drug is, dus mijn tip aan jou vandaag is:

Word de drugsdealer van je klanten.

Pillen of poeders verkopen is niet nodig. Want je hebt iets in handen dat minstens net zo verslavend is.

En dat is: je marketing-personage.

Je marketing-personage is de gedramatiseerde versie van jezelf. De versie van jezelf die fascinatie oproept bij je klanten. Waardoor ze jarenlang blijven plakken en steeds meer van je willen weten.

Een goed marketing-personage fascineert je klanten tot op het bot.

De meeste ondernemers leggen geen link tussen hun eigen status in de markt, en de miljarden die verdiend worden in de entertainment-wereld met personages.

De mogelijkheden in jouw markt om deze lucratieve strategie te gebruiken, liggen waarschijnlijk nog volledig open.

Komende maand bouwen we in Het Lab jouw marketing-personage. Je vindt jezelf opnieuw uit, als je Member bent. Je zet een versie van jezelf neer die je nog nooit eerder hebt gebruikt.

Dit gaat een multiplier-effect hebben op je aantrekkingskracht in de markt.

‘Zo bouw je een marketing-personage’ is een nieuwe masterclass over personality-based copywriting, het populairste onderwerp in Het Lab tot nu toe.

In de Fast Lane-sessie van Het Lab gaan we jouw marketing-personage komende maand samen in elkaar zetten. We maken van jou in één middag een ethische drugsdealer.

Om de masterclass in handen te krijgen, moet je voor de deadline van maandag om 17 uur Member zijn. Want als we hem eenmaal naar de drukker hebben gestuurd dan ben je te laat.

Dit is de link om je klanten hooked te krijgen op een manier die eigenlijk illegaal zou moeten zijn:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: