Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hoe je e-mails schrijft als een Mexicaanse kok

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Billy Conolly is een standup comedian die zijn carriere begon als lasser op een scheepswerf. Hij praat met een knetterend Schots accent.

Hij treedt nu niet meer op vanwege Parkinson, maar in zijn goede jaren was hij een van de besten in het maken van grappen gebaseerd op alledaagse observaties.

Hij had bijvoorbeeld een duidelijke mening over Mexicaans eten. Je weet wel, Mexico, waar ze tortillas, burritos, enchiladas en quesadillas eten.

Maar Billy Connolly uit Glasgow vertelde tijdens een van zijn shows dat hij er er geen wijs uit kan:

“In Mexico, everything on the menu is the same dish. The only difference is the way it’s folded.”

Als je bezig bent met je marketing, krijg je misschien soms ook wel het gevoel dat je een Mexicaanse kok bent.

Je hebt elke keer ongeveer dezelfde ingrediënten en je moet er toch steeds weer iets anders lekkers van maken.

Je hebt altijd wel een voorraadje zwarte bonen, rode bonen, maiskorrels, tomaten en meelflapjes in huis, of nou ja, jouw equivalent daarvan dan he, en soms weet je niet hoe je lezers daar nog mee kunt verrassen.

Ironisch genoeg zijn het Amerikaanse presidentskandidaten die het marketing-equivalent van Mexicaans eten elke keer weer op een verrassende manier opdienen. Ja, ook Donald Trump onder andere.

Ik bestudeer al 9 jaar de mails die ik krijg van Barack Obama, Bernie Sanders, Donald Trump en Joe Biden, die een extreem hoge frequentie hebben en soms meer dan 5 e-mails per dag sturen.

Als je dan je lezers nog hongerig wilt houden naar de volgende mail waarin je iederen keer diezelfde politieke onderwerpen bespreekt, dan moet je behoorlijk goed kunnen koken.

Daar hebben ze een oplossing voor gevonden. Ik noem die oplossing ‘presidentiële e-mailmarketing’.

Ze hebben een aantal formules om:

– Lezers geen genoeg van hun mails te laten krijgen.

– Alleen maar potentiële stemmers op hun mailinglijst te krijgen – hun beste klanten dus.

– Het schrijven van veel e-mails makkelijker te maken, terwijl hun lezers toch hongerig blijven

Amerikaanse presidentskandidaten vouwen er niet iedere keer een ander flapje omheen. Ze sturen elke keer een verrassing die ze nog niet eerder hebben gehad.

In de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab, die we vandaag naar ze opsturen, onthul ik alle formules voor presidentiële e-mailmarketing. Zodat ze zelf ook in staat zijn om vaak langs te komen met lekkere hapjes.

Ik ga ze niet vertellen hoe ik zelf mijn dagelijkse marketing-mail schrijf. Wat ik doe is namelijk niet hetzelfde als presidentiële e-mailmarketing. De Members krijgen dus nieuwe formules erbij voor in hun e-mailgereedschapskist.

In de ‘Fast Lane’ sessie van Het Lab ga ik ze bovendien persoonlijk helpen om presidentiële e-mailmarketing deze maand nog toe te passen in hun business.

Vanmiddag om 17 uur sturen we de nieuwe masterclass op. Als je hem wilt ontvangen, start je membership dan voor die tijd. Want als je morgen pas Member wordt, dan krijg je deze masterclass niet meer omdat je geen toegang hebt tot eerdere afleveringen.

De gepeperde pagina om nog snel voor de deadline toe te slaan en Member te worden van Het Lab Fast Lane is:

www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab

We spreken elkaar binnenkort met een witte jas aan.

Hasta luego,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail